Jag har ett problem med att jag inte vet var ledningarna skall sitta.
jag har fela tiden en bra bit in i programmet fått fel kod 30el 20 minns inte vilken. Men när jag lutade masiken så allt vatten rann ut fungera den ibland ett helt program.

Sen kom felkoden konstant när jag påbörja ett program även när ja lutat maskin o tömt vatten. Tog bort höljet och upptäckte att slangen till Apumpen var ett mega stort hål i o har beställt ny....

Men när ja tog bort pumpen för att lättare få bort de förbannade klämmorna trillade ledningarna av o nu vet jag inte vilken som skall sitta var o är rädd o sätta fel o att skiten expoderar eller att man blir stekt när man slår på maskinen om de sitter fel.
Där finns en svart o en blå ledning
 
  • En hand håller en samling färgglada ledningar inuti en vitvaruapparat, nära en säkringshållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person som håller i en blå och svart ledning vid en öppen tvättmaskins komponenter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avlägsnad pump och hölje i vitvara med synliga sladdar och slangar, tecken på läckage och reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan sätta dem i vilken ordning som helst pumpen går rätt oavsett.
 
Okej tack för svar. tänkte jag va orolig för jag har ju barn hemma o vill som sagt inget händer. Men varför står de L på ena o N? Vet du detta? har det någon betydelse?
 
En kanske annan dum fråga jag kan ej hitta den där flottör grejen?är det den som fått överflödskyddet att slå på?

Sen den där gskumgummit under pumpen är helt upplöst, man kan väl improvisera med en vanlig svamp till man hitta annat?
 
A
skumgummit är bara ljuddämpare
frigoliten sitter mot mitten av maskinen
 
Jaha okej e det sån med små små kulor av frigolit i en behållare på botten? Haha förlåt om ja verkar trög men inte ofta jag kollat så nog i en diskmaskin, men man får ju lära sig om inte annat:)
 
GinaD GinaD skrev:
Okej tack för svar. tänkte jag va orolig för jag har ju barn hemma o vill som sagt inget händer. Men varför står de L på ena o N? Vet du detta? har det någon betydelse?
Ja står det så kan du sätta svart på L och blå på N så blir det helt riktigt. Det spelar ingen roll för funktionen men ofta ska det ju till märkning enligt standarder osv så det finns något att följa.
 
Tusen tack för hjälpen, men de små rackarna åker ju av jätte lätt, hur får ja de raclarna o stanna kvar☺️
 
Du får klämma till dom lite tvärsöver på bredden med en tång innan du trycker dit dom på stiften.
 
GK100 GK100 skrev:
Du får klämma till dom lite tvärsöver på bredden med en tång innan du trycker dit dom på stiften.
tusen tack för även detta svar.
Längtar till reservdelen kommer så jag förhoppningsvis kan ticka igång maskinen igen. Har vsrit jätte jobbigt o diska fyra fem grr om dan här o mega diskhögar varenda gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.