Funderar på att "bygga" ett skrivbord och lite annat.
Vad tror ni om detta?

mobler.JPG

Det gråa är tänkt att vara såna där stänger i stål. Kanske heter fyrkantsstål ???
Var hittar man såna och vad kostar det? Kan man sätta ihop såna utan att svetsa ???

Som tjockare skiva tänkte jag att jag kunde använda en skrivbordsskiva från IKEA. http://www.ikea.se/webapp/wcs/store...911&langId=-11&parentCats=10121*10391
Sen de tunnare kanske jag får köpa MDF och måla.

Utifall man inte ser vad jag försökt göra:
1 = Skrivbord
2 = TV-bänk
3 = TV-bänk med underhylla
4 = Hylla.

Vilken TV-bänk ser bäst ut?
 
Det ser riktigt snyggt ut!!

X25 skrev:
Vilken TV-bänk ser bäst ut?
Rent praktiskt tycker jag nr3, med tanke på dvd, video och alla andra boxar som "behövs" nuförtiden.

En sak du måste tänka på är sladdhärvan som kommer att synas under bänken. Har sett folk som gömt dessa i korgar och lådor, men det känns ganska brandfarligt..

3:an skulle även bli ett snyggt soffbord med förvaring för tidningar och fjärrkontroller.

Lycka till //Malin


 
Jag jobbar mycket med liknande fyrkantsrör till olika bord och jag lackar med Zaponlack. Det är en cellulosabaserad klarlack som säljs av Alcro. Den luktar lite starkt men är torr på 5 minuter och helt osynlig. OBS! Endast för inomhusbruk...
 
Givetvis behöver du inte solida ben, du vill väl kunna lyfta/flytta ditt bord... ;)
 
Som föregående talare skrivit så skall du inte använda massiva stänger utan fyrkantsrör.

Lämpliga dimensioner kan vara 25x25x2, 30x30x2 eller 40x40x2, allt i millimeter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.