Vi håller på att i stort sätt helrenovera huset och tills nu har vi haft trådat larm som kommer tas ner i dagarna.
Hur löste ni det med larmföretagen för jag vill inte ha de nya larmet uppmonterat för att sen be dem flytta detektorerna igen pga av att vi renoverar rummen. Finns det något bolag som godkänner att man själv installerar etc?
 
7ender
Verisure (trådlöst) kan du sätta enheterna i renoveringsläge och montera bort dem själv.
 
  • Gilla
Fredde99
  • Laddar…
Vad bra det visste jag inte då vet jag vad jag ska leta efter hos larm företagen
 
S
Varför riva ett riktigt larm om du ska ersätta med trådlöst?

t.o.m microsecs S8 är överlägset allt verisure har att erbjuda.

och då släpptes väl S8an runt 1998
 
Ett säkringsskåp från Securem med öppen lucka monterat på en vit vägg bredvid en eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna är det och den var riktigt dyr uppgradera.

S SueCia skrev:
Varför riva ett riktigt larm om du ska ersätta med trådlöst?

t.o.m microsecs S8 är överlägset allt verisure har att erbjuda.

och då släpptes väl S8an runt 1998
 
Har haft Verisure i över fem år och bara behövt byta batterier i sirenen. Hade ett enkelt Securitaslarm innan och dom slukade batterier. Som sagt Verisure sätter man bara i serviceläge under en viss tid.
 
Verisure blir väldigt dyrt över tid, de höjer rejält varje år för att de kan.

Har du redan trådar och väggarna öppna hade jag tagit ett nytt trådar alla dagar, det är säkert billigare i inköp också.
 
  • Gilla
puttrix
  • Laddar…
Och skulle jag köpa nytt trådlöst idag hade jag nog kollat på Ajax.
 
Ja trådat är inte någon option längre dels för att väggen där skåpet sitter kommer tas ner och är tvungen plocka bort allt.
Vi frågade också hur det var med uppgradering av denna och det skulle kosta något runt 30000:- med ganska tråkiga options.

Håller med er alla också om att Verisure har hög prissättning helst för månadskostnaden som jag inte gillar, föredrar högre engångskostnad. Har tänkt ta in flera offerter från olika bolag och jämföra. det som egentligen är viktigast är fria uttryckningar.
 
Per Kall
Statistik som vi sett är är att det blir utyckning ungerfär en gång på 100 månader, dvs var åttonde år. Med andra ord är det ingen stor kostnad i sammanhanget även om man betalar när det sker, i synnerhet om man har ett stabilt larm eller inte slarvar...
 
  • Gilla
puttrix och 1 till
  • Laddar…
Securitas nya trådlösa larm är helt ändringsbart av dig själv, inga montörer som kommer ut utan du bygger larmet precis som du själv vill ha det med vilka tillbehör som är bäst för dig.
 
  • Gilla
Runnis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.