Har inte köpt från dem, men efter en titt på deras hemsida skulle jag överväga att hitta något mer seriöst företag. Om de inte ens kan anlita någon som kan skriva svenska utan massor av skrivfel, hur ser då deras kvalitet på fönster och dörrar ut?

De skriver att deras vikdörrar är exklusiva, på vilket sätt skulle de vara exklusiva menar de?

Sedan måste man ha i åtanke att fyra vikdörrar bygger många centimeter när hela sektionen är öppen. Det kan även vara tungt. Ett alternativ är att kunna öppna dem åt varsitt håll från mitten.
 
H Husbuset skrev:
Har inte köpt från dem, men efter en titt på deras hemsida skulle jag överväga att hitta något mer seriöst företag. Om de inte ens kan anlita någon som kan skriva svenska utan massor av skrivfel, hur ser då deras kvalitet på fönster och dörrar ut?

De skriver att deras vikdörrar är exklusiva, på vilket sätt skulle de vara exklusiva menar de?

Sedan måste man ha i åtanke att fyra vikdörrar bygger många centimeter när hela sektionen är öppen. Det kan även vara tungt. Ett alternativ är att kunna öppna dem åt varsitt håll från mitten.
Känner du till något annat företag som du kan rekommendera? Vad jag förstår är Nordiska Fönster ett av de största bolagen?

Jo, att partierna är tunga är ingen fara och jag har räknat med att de kommer att bygga ca: 50 cm när dom är öppna.
 
Tyvärr inte, jag har köpt spröjsad parytterdörr samt spröjsade fönster från Sparfönster. De hade en utmärkt service och snabb leveranstid, men känner att fönster och dörr kunde vara mer rejäla, men det var billigt. Men tydligen tillverkar de inte vikdörrar av någon anledning.

Kolla recensionerna på Nordiska Fönster på Google. Relativt dåligt betyg.
 
Kollade runt lite, eftersom jag tycker att min dörr är lite vek. Hittade dessa som har visning i de större städerna:
https://www.dofab.se/dorrar
De har även vikdörrar.
 
Sittställning
Vi har nordisk fönster men enbart fönster.
Funkar utmärkt och är lätta att jobba med.

Jag skulle dock aldrig rekomendera plast till skjutparti eller vikparti. Det är i princip omöjligt att laga!
Jag skulle hellre lägga till mer pengar, så mycket så det svider! För ska vara där och dra i den lite då och då så krävs det att det håller.

Vi ska ha ett skjutparti eller vikparti ut mot altanen sen, nordiska fönster såg bra ut men som sagt jag kommer välja bort på grund av att det är svårt lagat.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Vi har nordisk fönster men enbart fönster.
Funkar utmärkt och är lätta att jobba med.

Jag skulle dock aldrig rekomendera plast till skjutparti eller vikparti. Det är i princip omöjligt att laga!
Jag skulle hellre lägga till mer pengar, så mycket så det svider! För ska vara där och dra i den lite då och då så krävs det att det håller.

Vi ska ha ett skjutparti eller vikparti ut mot altanen sen, nordiska fönster såg bra ut men som sagt jag kommer välja bort på grund av att det är svårt lagat.
Men dörrarna jag tänkte på och länka till är ju i aluminium.

https://www.nordiskafonster.se/vikd...nium/utatgaende-4-delat-4V0-4-vikparti-3-glas
 
  • Gilla
Lillebr0r
  • Laddar…
H Husbuset skrev:
Här är deras recensioner:
[länk]
Yes, jag läste dem och blev lite tveksam. Man verkar inte kunna räkna med att leveranstiden hålls.

Jag är dock lite nyfiken om hur kvalitén är, vore roligt att höra från någon som köpt från dem.
 
Har en kollega som köpt både skjutpartier samt altandörr. Håller extremt fin kvalitet. Känns robusta!
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
R Robin Johansson skrev:
Har en kollega som köpt både skjutpartier samt altandörr. Håller extremt fin kvalitet. Känns robusta!
Härligt! vet du hur länge han har haft dem och om det har varit något strul?
 
Han har haft dem i något år, fortfarande fina. Jag har själv beställt nya fönster, skjutpartier samt altandörr. Ifrån deras Norrsken serie PVC.
Var nere i deras utställning i Ängelholm, fick bra service och schysst utställning. Så har du möjlighet åk dit och titta.
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
R Robin Johansson skrev:
Han har haft dem i något år, fortfarande fina. Jag har själv beställt nya fönster, skjutpartier samt altandörr. Ifrån deras Norrsken serie PVC.
Var nere i deras utställning i Ängelholm, fick bra service och schysst utställning. Så har du möjlighet åk dit och titta.
Tack för tipset, jag får ta en tur dit i sommar och kika, fick du bättre pris när du köpte mycket?
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Ja gör de Japp de kunde gå ner lite till
 
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Jonathan C Jonathan C skrev:
Men dörrarna jag tänkte på och länka till är ju i aluminium.

[länk]
Ah glömde helt bort att dom hade aluminium också..
Stod och tittade på dom när vi var där en gång men har helt glömt bort det !
Jag är nöjd med det vi köpt hittils så jag förstår inte varför alla är Missnöjda.

Jag är nöjd med deras PVC fönster och tyckte deras dörrar såg super fina ut.
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.