Körsbärsträdet (miniatyr?) blommade för fullt när vi flyttade in för tre veckor sedan, men nu har blommorna naturligt nog blommat över. Men. Vad kan ha hänt med trädet nu och vad gör jag? Se bilder.

Jag planterade en klematis för en vecka sedan bredvid trädet som slingrar sig upp för det. Trädet mår dåligt sedan blomningen var över.
 
  • Hand som håller en gren från ett körsbärsträd med vissnade, överblommade blommor mot en suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett körsbärsträd med överblommade och vissnande grenar framför ett mörkt trähus, en klematis slingrar sig upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett körsbärsträds stam och grenar med överblommade knoppar och nya gröna blad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är frostskador, inget man kan göra. Trädet överlever men det blir inga bär.
 
  • Gilla
newgirl och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Det är frostskador, inget man kan göra. Trädet överlever men det blir inga bär.
Ok, hade jag kunnat göra något för att förhindra detta? Ska jag göra något nu?:rolleyes:
 
Nej, inget du kunnat göra vare sig för att förhindra skadorna eller nu när det har hänt. Det har varit en mycket besvärlig vår för växtligheten, det blev varmt alldeles för tidigt som triggade igång växterna. Därefter kom kylan och massor av blad och blommor har frusit.
 
A Abies koreana skrev:
Det är frostskador, inget man kan göra. Trädet överlever men det blir inga bär.
Japansk körsbär ger väl ändå inga bär.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Nej, inget du kunnat göra vare sig för att förhindra skadorna eller nu när det har hänt. Det har varit en mycket besvärlig vår för växtligheten, det blev varmt alldeles för tidigt som triggade igång växterna. Därefter kom kylan och massor av blad och blommor har frusit.
Tack för ditt svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.