Jag ska måla om i ett litet sovrum. Tak och väggar har nu någon plastfilm på sig. Hoppas att någon kan identifiera genom bilden.

Jag vet inte vad jag bör göra för underarbete. Ska måla både tak och väggar. Under filmen är det spånskiva.
 
  • Plastfilm som lossnar från vägg i ett rum, visar spånskiva under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det skulle vara svårt att dra bort all film. Den har släppt på några ställen men sitter annars bra
 

Bästa svaret

Att hålla på med spånskiva är ju alltid en chansning, personligen skulle jag gipsat över allt.
Men det som är löst måste ju absolut bort, sen vart du drar gränsen är ju upp till dig, sen får du slipa allt för att va säker på att det kan fästa på filmen.
 
Tack för svar. Dra bort och sedan slipa låter som en lösning i min nivå. Men jag ska ta nån bild inifrån så ser man hur det ser ut. Gips runt allt vore kanske inse så dumt
 
Här är bilder inne i stugan. Väldigt olika hur mycket som släppt. Det har varit ett pentry i ena hörnet. Där satt skyddande skivor som jag tog bort. Tak och väggar är samma.
Stugan ska bli ett sovrum till en tonåring.

Tacksam för all input.
 
  • Vägg i stuga med flagnande färg och delar av puts som släppt, exponerar underliggande byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med vita väggar och slitage, golvet syns delvis med äldre ytskikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inre hörn av en stuga med slitet vitt tak och väggar, några skyddsskivor borttagna, renoveringsprojekt för tonåringsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stefan N Stefan N skrev:
Att hålla på med spånskiva är ju alltid en chansning, personligen skulle jag gipsat över allt.
Men det som är löst måste ju absolut bort, sen vart du drar gränsen är ju upp till dig, sen får du slipa allt för att va säker på att det kan fästa på filmen.
Jag lutar nog åt renoveringsgips på väggarna.Plasten sitter så att det är fullt möjligt att skrapa bort typ allt. Men det är en del jobb...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.