T Thörre skrev:
Jag gjorde av med 580 kWh och betalade inget alls
Gjorde av med?
Jag antar att du fick in energin från solen, värmde upp vatten med den, och sedan strålade värmen tillbaka ut i omgivningen.
Du har alltså inte gjort av med något. Det är ett kretslopp. Energin är oförstörbar (y)

(Men du gjorde kanske av med en förmögenhet av dina och skattebetalarnas pengar vid installationen av anläggningen)
 
Nissens
Jag har ett trådbundet larm utan abbonnemang. Larmet ringer upp mig och några till när det lösts ut. Det börjar bli gammalt nu och jag skulle vilja byta till ett nytt trådbundet utan koppling till något vaktbolag. Jag hittar bara trådlösa system dock...
Någon som vet var man kan hitta trådbundna larm till villa?
/A
 
  • Gilla
electr0
  • Laddar…
F Fripz skrev:
Hej.
Jag har tänkt att byta ut mitt Verisure larm då jag tröttnat på att betala så mycket varje månad.
Men då kommer ju frågan vad jag ska ha istället.
Jag har försökt läsa på så mycket som möjligt, men ofta skapar det fler frågor än svar.
De jag har tittat på är:
  • * SPC
  • * DSC NEO
  • * AJAX

Men jag blir inte riktigt klok på vilket av systemen som passar mina behov bäst.

Det jag önskar av systemet är följande:
  • * Trådlöst, så jag har svårt att dra kablar på ett snyggt sätt i huset.
  • * Larm vid störning av det trådlösa
  • * Möjlighet att lägga in egna kameror (kommer att köra UniFi)
  • * Snygg knappsats (kanske färgskärm)
  • * 3G/IP anslutning
  • * Riktigt bra app
  • * Möjlighet att integrera med hemautomation (kör Domoticz idag, vill bl.a kunna stänga av luftvärmepumpen när någon dörr är öppen en viss tid)

Hoppas någon har lust att hjälpa mig, vill verkligen byta system nu :)

// Fredrik
Vi tyckte lika som dig alldeles för dyrt och tog Svenska Larm
 
R Runnis skrev:
Verisure må ha gått upp i pris men det har elpriset oxå......
Verisure plus ett gäng Arlo Pro 2 kameror håller rätt bra koll vårat hus i alla fall. Att det behövs två appar tycker jag inte stör.
En säljare från Verisure berättade att de håller på inleda ett samarbete med Arlo.
 
Det lär inte bli billigare att anlita Verisure när de ska betala Norska böter.

Saxat ur Östgöta Correspondenten, affärsliv

"Miljardböter för alarmföretag
Alarmjättarna Sector Alarm och Verisure har olagligt prissamarbetat gentemot kunderna under en rad år i Norge.

UTRIKES 25 NOVEMBER 2020 12:00
Nu kräver norska motsvarigheten till Konkurrensverket bolagen på böter på sammanlagt 1,2 miljarder norska kronor.
Sector Alarm satte redan i fjol av 467 miljoner norska kronor när myndigheten flaggade för vad som var på gång. Nu åker Verisure på böter på 766 miljoner.
Bolagen har enligt Konkurransetilsynet prissamarbetat kring försäljning av hemalarm under perioden 2011 till 2017. Samarbetet har skett genom att de båda bolagen kommit överens om att inte uppvakta varandras kunder.
Verisure säger att de ska överklaga beslutet."
 
  • Gilla
Per Kall
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.