H hempularen skrev:
Men om värdet har satts så lågt, så borde det betyda att marken har ett värde som något annat än tomt till en bostad. Är det ex. ett stort skogsskifte?
Tomten är ca: 9 000 kvm och ligger några hundra meter från Hjälmaren, Swedbank säger att värdet på marken är irrelevant om taxeringskoden är 213, dvs att själva husen inte är värda mer än 50 000 kr.

För att hårddra det hela sa dom att det kan vara en fritidsfastighet i Stockholms skärgård som är värd flera miljoner med om huset är värt under 50 000 kr och därmed taxeringskod 213 kommer inte Swedbank att belåna fastigheten.
 
Jag tror tomten på Swedbank har rökt för många fel sorts cigarretter...
 
  • Haha
  • Gilla
Diana H och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag tror tomten på Swedbank har rökt för många fel sorts cigarretter...
Jag gick också i de tankarna men när jag blev uppringd av en som var ansvarig på deras Skanstulls-kontor sa personen samma sak. :rolleyes:
 
Det viktiga är ju byggrätten, utan byggrätt värdelös tomt. Visa banken bygglov så ändrar dom sig nog
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det viktiga är ju byggrätten, utan byggrätt värdelös tomt. Visa banken bygglov så ändrar dom sig nog
Nja, området har ingen detaljplan och nu har jag redan två hus på fastigheten och ska inte bygga något mer. Fastigheten värderades till 750 000 kr för en vecka sedan och jag skulle gärna låna med fastigheten som säkerhet.
 
Utan DP = bättre än DP.
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Utan DP = bättre än DP.
Varför är det bättre?
 
Färre restriktioner
 
  • Gilla
Jonathan C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.