T
Har ett element i ett av gästrummen som satt lite löst och jag försökte laga med husfix (har funkat tidigare). Elementet är ca 180x20 cm och övriga 3 skruvar sitter fint och det är gipsvägg. Den fjärde skruven (en övre) hoppar in och ut i hålet och vill inte blir i skruvad. Hjälp vad gör jag? Kan inte ändra skruvarna då det inte finns utrymme.
 
Är det en skruv som bara sitter i gipset? Eller finns det något bakom? Om det bara är en vanlig skruv i gips kan du kanske ersätta den med en mollyplugg. Det blir mycket starkare.
 
T
Det är ngn form av Molly som satt där när jag köpte huset, eller åtminstone ngt att skruva i :)
Gipsplattan ser söndersmulad ut, när jag tittade tidigare.
Ledsen, borde ha varit mer tydlig, när inte så van med detta.
 
Har du en bild på hur det ser ut? Om gipset är sönderslitet runt mollypluggen blir det lite bökigare. Det går att såga ur en bit gips och skarva i med nytt samt en bit av en skiva på baksidan. Sedan får man spackla och måla eller tapetsera över. Har man tillgång till rätt färg eller tapet kan man få det snyggt.
 
T
Måste ju hålla för elementet oxå.
 
Det är därför man skall ha en bit skiva på baksidan. Rätt utfört blir det starkare än original. Om du lägger upp en bild kanske det går att komma med fler idéer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.