[SH] [SH] skrev:
Nivåerna från fabrik är inte tänka att användas.
Det där får du gärna utveckla. Varför levereras maskinen på ett sätt som den inte är tänkt att använda? :thinking: Eller missförstår jag dig?
 
Ni som har självdoserande maskiner, vilket tvättmedel använder ni?
 
Änglamark för tillfället. Körde något annat tidigare, det gick bra det med.
 
Kört med Grumme tvätt och sköljmedel i flera år nu utan några som helst problem. Miljö och svanenmärkt om man går igång på sånt.
 
Har strul med vår i-dos som slutade funka efter kanske 2 år. Tur man har 5 års garanti.
 
Har en idos Bosch serie 6. Kanske 2-3 år gammal. Av oklar anledning flippar maskinen vid igångsättningen på så sätt att den pendlar automatiskt mellan programvalen-temp-luck/lås/öppna. Ja hela displayen väljer program själv. Försökt att nollställa utan effekt. Varit i kontakt med support som är ganska otrevliga tyvärr så tänkt på detta inför köp av Bosch produkt. I övrigt tvättar maskinen bra.

förresten är det någon som har en aning om varför en tvättmaskinen kan bete sig såhär? Det är som den har fått ett datorvirus typ.
 
Kolla över alla kontaktytor i systemet, se till att de är rena och ärgfria. Ett uppenbart ställe är mellan diskmedelsfack - maskin.

Har en Siemens iDos ca fem år gammal, lätt den bästa tvättmaskin vi ägt och noll problem (mer än en igenkorkad sköljmedelsbehållare, lösning: använd *inte* vanligt sköljmedel alls utan kör med ättika om man envisas med den biten.)
 
C charl_6 skrev:
Har en idos Bosch serie 6. Kanske 2-3 år gammal. Av oklar anledning flippar maskinen vid igångsättningen på så sätt att den pendlar automatiskt mellan programvalen-temp-luck/lås/öppna. Ja hela displayen väljer program själv. Försökt att nollställa utan effekt. Varit i kontakt med support som är ganska otrevliga tyvärr så tänkt på detta inför köp av Bosch produkt. I övrigt tvättar maskinen bra.

förresten är det någon som har en aning om varför en tvättmaskinen kan bete sig såhär? Det är som den har fått ett datorvirus typ.
Har din maskin touch-panel? Testat att försiktigt rengöra den?
 
Tjena
Ja touchpanel. Den är rengjord. Tror heller inte detta beror på kontakten mellan tvättmedelsbehållare och maskin. Först misstänkte jag att maskinen inte fick tillräcklig ”kräm” då vi tillfälligt måste dela på strömförsörjningen. Jag ska knäppa en film och lägga upp. Detta är otroligt skumt. Problemet är att det finns ingen på Bosch man kan fråga om detta. För att komma i kontakt med en reparatör, som i flesta fall bara löser felkoder, måste de komma hit. 1500kr för ett besök med ev reservdelar kanske i detta fall styrkort eller touchpanel kommer kosta skjortan. Lika bra att köra till tippen och köpa ny. Aldrig mer Bosch då.
 
MultiMan
Vad innebär "tillfälligt dela på strömförsörjningen" mer exakt?

Vilka andra märken har bättre och billigare service? Om du nu ska lämna BSH.
 
Typ många belastningar på en grupp. Har för närvarande byggatröm hemma. Går ej att lösa på något annat sätt. Ska varje fall testa att köra maskinen på en egen grupp för att i varje fall utesluta detta problem, dvs om det överhuvudtaget är ett problem.
Jag känner inte till vilka som har bättre service men blir bra irriterad när kundtjänst är otrevlig. Är medveten om att detta kan vara en tillfällighet så jag har heller inte helt uteslutit att åter köp en sådan maskin igen.
 
BSH brukar inte ha otrevlig kundtjänst så lite förvånad över att läsa det.
Vad har din maskin för e-nr och hur gammal är den.
Jag har reparerat några med touchpanel med liknande problem. Där har det var så att spillt tvättmedel fått knapparna att balla ur. Löstes med en ny panel då rengöring inte räckte till.
 
Ja jag ska vara helt ärlig att Bosch kundtjänst brukar vara behjälpliga. Oklart varför det inte var så vid detta fall. Kika på bild ang e nr. Har du rek delar är jag mycket tacksam. Jag tror maskinen är knappt 3 år gammal, kanske 2,5 år.
 
  • Typskylt på en Bosch-maskin med modellnamn och serienummer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C charl_6 skrev:
Ja jag ska vara helt ärlig att Bosch kundtjänst brukar vara behjälpliga. Oklart varför det inte var så vid detta fall. Kika på bild ang e nr. Har du rek delar är jag mycket tacksam. Jag tror maskinen är knappt 3 år gammal, kanske 2,5 år.
Ja, maskinen är ju precis inom 3 år från tillverkning. Aug 2017. Om du själv inte kan se några tecken på yttre åverkan från din sida (typ den ser skadad eller sliten ut på knapparna) kan du ju fråga om du kan få ett besök på goodwill iaf.
 
torbeno torbeno skrev:
Ja, maskinen är ju precis inom 3 år från tillverkning. Aug 2017. Om du själv inte kan se några tecken på yttre åverkan från din sida (typ den ser skadad eller sliten ut på knapparna) kan du ju fråga om du kan få ett besök på goodwill iaf.

Det ska jag kolla. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.