Har haft goda erfarenheter av kakelspecialisten då jag handlat kakel och inredning till både kök och badrum innan.

Idag hände följande vilket har tagit enormt mycket energi:

Har köpt och betalat i princip all inredning på Kakelspecialisten i Årsta för min pågående badrumsrenovering.

24:e april betalade jag min order i två delar Både på kakel och badrumsinredning. Då jag tycker det är flexibelt med en enda leverantör som koordinerar med min badrumsbyggare så lät jag bli att prisjämföra utan lät mina krav på service gå först.

Imorgon torsdag (14/5) var det planerat att vi skulle göra det sista i badrummet och då ringer min projektledare och säger att de resterande delarna inte finns hos . När jag ringer och frågar vad som hänt så visar det sig att blandare, toalett och duschbatteri var restade med leverans först i juni. :surprised:
Detta trots att jag mailade säljaren 29/4 just för att dubbelkolla leveransdatum. Jag fick inget svar på det mailet vilket borde gjort mig orolig. Inga besked har lämnats till mig överhuvudtaget runt denna försening:mad:

När jag sen pratade med ansvarig säljare var han totalt oförstående till vad detta innebar för mig och min renovering (som hade varit klar imorgon om de hade levererat redan betalda varor). Han var inte intresserad av nån annan lösning än att anulera det de inte kunde leverera och återbetala beloppet.

För mig innebar det en eftermiddag då jag åkt runt i Stockholm för att jaga de saknade delarna. Badrumsspecialisten var mycket duktiga att både fixa en blandare som kan monteras imorgon och ett duschbatteri som kommer tidigt nästa vecka. Den toalett som inte gick att få tag på fanns på Bauhas (i 22 exemplar).

Med lite tur kan jag ändå får det som finns monterat imorgon. Men sånt här gör en bara matt.

Blev ett brev till VD. Får se vad han svarar (uppdaterar då).
 
Förstår inte riktigt....Kakelspecialisten är väl bara leverantör, inte ngn som koordinerar ditt badrumsbygge?
Tråkigt att dom inte kunde leverera i tid såklart, men är det inte din projektledare som ska ha koll på detta??
Eller menar du att projektledaren sitter på Kakelspecialisten?
 
Jag har varit i kontakt med VD och butikschef nu och man har valt att frikostigt kompensera mig med tillgodobelopp i butiken.

För mig har det varit viktigt att man har sett problemet och den irritation det orsakat. Det viktiga har varit ursäkten och att man utrett vad som hänt. Att jag dessutom blir kompenserad är en bonus som gör att jag kommer ge dem förnyat förtroende.
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
J Jörgen Ö skrev:
Förstår inte riktigt....Kakelspecialisten är väl bara leverantör, inte ngn som koordinerar ditt badrumsbygge?
Tråkigt att dom inte kunde leverera i tid såklart, men är det inte din projektledare som ska ha koll på detta??
Eller menar du att projektledaren sitter på Kakelspecialisten?
Jag la en beställning till kakelspecialisten. Jag flöjde upp ett par dagar efter betalning med fråga om status på leverans. Inget svar:
När det närmar sig uthämtning av material så kommer förseningen fram

Detta visade sig bero på att de har hög sjukfrånvaro i kombination med stor arbetsbelastning. Se mitt kompletterande inlägg ovan.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Hade lite ytterligare dialog under kvällen med dem.

Känslan är att de faktiskt är genuint ledsna för att det blev fel.
Det är värt väldigt mycket för mig som kund.

Kan vara bra för andra som funderar handla där. Jag skulle rekommendera att göra det.

Det är inte hur man agerar när allt går rätt som är svårt. Det är hur man agerar när allt går fel som räknas.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.