OK, det var ju något helt annat än vad jag trodde. :-[

Blir det inte knepigt att hålla rent ett sådant golv med alla små håligheter?
 
arny skrev:
Blir det inte knepigt att hålla rent ett sådant golv med alla små håligheter?
"Bara" att plocka upp och sedan sopa/spola. ;D
 
Inte så farligt ochdu ser ju inte skiten ;)
Själv drar jag ut allt genom garagedörren och sopar spolar av plattan!
 
En annan fuling är att lägga bygplast på betongen och bergo ovanpå. Bara lyfta ut och skaka allt stoppa i bräntunnan
 
Immobil skrev:
Nej knappast, men jag tror att danneoullis menar Bergo-plattan:

[bild]

Ytterligare info finns här: [länk]   :D
Ser kalas ut, någon som vet pris?
 
ska nog gåatt få för runt en hundring kvadraten!
 
119/m2 på Jula. //KoW
 
Överväg att slipa golvet, blir extremt funktionellt, håller sig så, o dessutom snyggt.
 
MatildaSofia skrev:
Överväg att slipa golvet, blir extremt funktionellt, håller sig så, o dessutom snyggt.
I senaste nr av Hus&Hem visar de ju en slipat betonggolv. Det är ju mycket vanligt i industirier, ger en vacker blank yta.
 
Ja, snabba puckar Kurt, jag fick den med posten i dag...
Stämmer att det är vanligt när det gäller tunga industrier och liknande, framtaget främst för att vara funktionellt. Men det kommer mer o mer..lite överallt.
Jag är bekant med Lillemor som ritat huset som är ett stort betong-fan, samt miljö-freak, har även varit inne i just det huset som reportaget gäller. Hon har valt halvblank slipning. Passar huset och ger ett levande intryck. ;)



 
MatildaSofia,

Du som vet, det här med slipade golv, är inte det dyrt och hur fungerar det i våtutrymmen egentligen?

//varit sugen på slipad betong länge och är fortfarande nyfiken i en strut
 
Priset att anlita någon beror ju helt på var du bor...
Men runt 200 kr/kvm sägs det. Är det ett väldigt litet utrymme kan det stiga en del..Stora ytor under 200. Du får gärna ställa fler frågor fast privat, så jag inte irriterar någon. Är nämligen i branchen. :-/ ;)
 
Måste bara visa hur snyggt det kan bli med golvbeläggnig av ngn sorts gummi/plast plattor.
attachment.php
Kolla in hela garagebygget på denna site:
http://www.hooville.net/forums/showthread.php?t=64
Detta är inte i Sverige, så plattorna går nog inte att köpa här.
/CC
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.