Hej,
Dottern behöver ett lås till sin altandörr och jag undrar först och främst om hennes spanjoett är låsbar, sedan får jag kolla lås.
Så jag tog en bild och tänkte att det inte skulle vara svårt att hitta vilken spanjolett det är... SÅÅÅ lätt var det visst inte :)
Nu hoppas jag att någon här kan hjälpa mig identifiera modellen på denna spanjolett, märket är ju skapligt enkelt att hitta.

Mvh

Yomet
 
  • Detaljbild av en spanjolett från ASSA ABLOY med texten "MADE IN SWEDEN 13 39".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack 123abc!
Det var alltså inte så enkelt som jag trodde. När du säger att lossa spanjoletten och kolla - var på spanjoletten hittar jag modellnumret? Eller, rättare sagt, hur fastställer jag vilken modell det är?
Tack för länkarna, jag hade redan gått igenom en del webbsidor och ASSA kataloger för spanjoletter men inte hittat ngt.
Bara att besöka dottern och ta fram skruvmejseln då :)
 

Bästa svaret

Genom spanjolettens uppbyggnad så bestäms modellnummer, det finns oftast inget modellnummer på spanjoletterna.
Det syns på låshuset om det är låsbart eller ej.
För att fastställa vilken spanjolett man har är det ofta enklast att fylla i orderblanketten.
Det finns ett system för att ta fram kompletta artikelnummer men det är lite komplicerat och inte relevant för tråden.
 
Tack igen 123abc,

Nu förstår jag.

Yomet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.