Tätskiktsapplicering runt toalettavloppsrör i badrum med fråga om utrymme till väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tätskikt och avloppsrör i ett badrumsgolv med svart tätningsmassa och röret nära väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tätskikt och avloppsrör i hörnet nära väggen, synbart tätt ihop i ett badrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av tätskikt och avloppsrör intill en toaletts bakvägg som synes vara för nära väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör i badrum med tätskikt nära en vägg, vilket kan strida mot föreskrivna avstånd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är bilder på tätskit i mitt badrum, även foto på avloppsrör till toalett som jag tycker sitter för nära väggen. Brandreglerna säger väll 60mm från vägg.
 
  • Wow
EvertL
  • Laddar…
Ser allmänt jävligt ut. Frågan är varför där är så mycket klet runt rören. Borde sitta manschetter istället. Brunnsmanschetten borde sitta under duken.
 
Exakt, jag påtalade det oxå, men rörläggaren tyckte det var helt ok
 
M Masse 59 skrev:
Exakt, jag påtalade det oxå, men rörläggaren tyckte det var helt ok
Det är inte okej. Är väggarna färdigsatta och fogade innan man ens lagt golvet? För många frågor kring detta. Räkna inte med någon ersättning vid ev. läckage.
 
Hahaha va? Är det här på riktigt?
 
  • Gilla
EvertL
  • Laddar…
Yes väggarna satt på plats när detta blev gjort eftersom detta är ett backjobb då golvvärmen inte blev ok vid första försöket så man bilade bort klinker och gjorde om processen och då tätskiktade Manpower detta sätt.
 
Ha ha inte Manpower man tätskita såhär
 
Det är inte fackmässigt utfört och bör göras om. De plockade alltså upp den gamla duken och gjorde om golvvärmen? Hur anslöt man duken till den befintliga? Verkar inte heller ha gjorts på rätt sätt.
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Ja man sa att den ” gamla” duken/ tätskikt på väggen går ut 5-10 cm ut på golvet och att den ” nya” skulle ansluta till varandra där, känner själv att det inte är ok...
 
T
Makalöst dåligt :dizzy:
Vad är det för svart klet de smetat på?
Det är inget som ingår i Bostiks tätsiktsystem (Folien som använts) vad jag kan dra mig till minnes, Bostiks skarvlim är grått, och folielimmet är ljust blågrönt..
 
Du måste avbryta det jobbet, jag kan bara tänka mig hur det ser ut med kakeljobbet sen.
 
  • Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Har dom skickat in en dagisklass som fått prya?
Som sagts ovan....avbryt omedelbart!
 
Tack alla för era åsikter och förslag. Jobbet är stoppat och Bostik är inkopplat, ska även ha en oberoende besiktningsman här på måndag.
 
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
Om du orkar får du gärna följa upp och berätta här i tråden hur det gick till slut sen!
 
Det jävligaste jag sett.
Det ska sitta en brunnsmanchett runt brunnen. Detta eftersom det runt brunnen är extra utsatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.