Ok, stänger tråden då annonsen inte är aktuell längre.
 
  • Gilla
karra och 2 till
  • Laddar…
På min begäran så har tråden öppnats igen.

Efter övervägande så valde jag att inte gå vidare med importen, det fanns ingen vinst att hämta och risken var för stor med så många aggregat..


Men!
Om ni skyndar er nu så finns exakt samma maskin att beställa ifrån Nederländerna :Dhttps://www.toolmania.nl/nl/tm-cut-40-plasmasnijder-met-digitaal-display-en-ig.html

Just nu rabatterat pris, så med tillägg för betalning med PayPal och frakt hem till dörren så landar det strax söder om 2,500:- (y)
 
  • Gilla
Martin_A och 2 till
  • Laddar…
Observera att i trådstarten så nämns CUT 60 med 20 mm kapacitet. Den kostar just nu 260 E (normalt 500 E) plus frakt. Den som länkas till ovan är CUT 40 med 16 mm kapacitet för 200 E (normalt 400 E).
 
F
Jarlingar Jarlingar skrev:
På min begäran så har tråden öppnats igen.

Efter övervägande så valde jag att inte gå vidare med importen, det fanns ingen vinst att hämta och risken var för stor med så många aggregat..


Men!
Om ni skyndar er nu så finns exakt samma maskin att beställa ifrån Nederländerna :Dhttps://www.toolmania.nl/nl/tm-cut-40-plasmasnijder-met-digitaal-display-en-ig.html

Just nu rabatterat pris, så med tillägg för betalning med PayPal och frakt hem till dörren så landar det strax söder om 2,500:- (y)
Vet inte om du nämnt det tidigare eller vill hålla det för dig själv men vill du skicka ett PM med tillverkare av maskinen så vore jag tacksam. Jag är inte intresserad alls av nån egen import, bara nyfiken på om det är nån jag känner till sen tidigare.
 
G Guson skrev:
nämns CUT 60
Tillverkaren har om halvt erkännt att det är samma maskin, eller rättare sagt så bygger dom bara en modell av just denna..
Lite grövre anslutningskabel bara.

Men sen ska man komma ihåg att detta är enfasmaskiner och väldigt få har tillgång till mer än 16A enfas, så det gör ingen skillnad ändå tycker jag.
 
F fsn skrev:
tillverkare av maskinen
Var länge sedan jag roddade med detta och har inte kvar uppgifterna längre tyvärr.
Men det var via dom klassiska kinessidorna jag kom i kontakt med tillverkaren.
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Tillverkaren har om halvt erkännt att det är samma maskin, eller rättare sagt så bygger dom bara en modell av just denna..
Lite grövre anslutningskabel bara.

Men sen ska man komma ihåg att detta är enfasmaskiner och väldigt få har tillgång till mer än 16A enfas, så det gör ingen skillnad ändå tycker jag.
Jag ville bara uppmärksamma på att det var något olika maskiner. Kollade märkeffekten och på 230V enfas drar modell 40 nästan 21A och modell 60 24A. Inte många som har det som sagt.
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…

Bästa svaret

Jarlingar Jarlingar skrev:
Om ni skyndar er nu så finns exakt samma maskin att beställa ifrån Nederländerna :Dhttps://www.toolmania.nl/nl/tm-cut-40-plasmasnijder-met-digitaal-display-en-ig.html

Just nu rabatterat pris, så med tillägg för betalning med PayPal och frakt hem till dörren så landar det strax söder om 2,500:- (y)
Tack för tipset. Jag kunde inte hålla mig ifrån köpknappen! :D
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
G Guson skrev:
något olika maskiner
Det var länge sedan jag roddade med detta och vill inte lura någon, det kan ha varit cut-40 och cut-50 som var samma maskin.

Möjligt att cut-60 är en annan, men vem har 25A enfas... Inte jag iaf :rofl:
 
F
Jarlingar Jarlingar skrev:
Det var länge sedan jag roddade med detta och vill inte lura någon, det kan ha varit cut-40 och cut-50 som var samma maskin.

Möjligt att cut-60 är en annan, men vem har 25A enfas... Inte jag iaf :rofl:
jag har det teoretiskt in i huset men har inte brytt mig om att dra fram mer än 16A på vare sig 3 eller 1 fas. Det blir ju lite struligt med godkända uttag på 1 fas över 16A med. Att det eventuellt är ”samma” maskin betyder inte att det är samma kapacitet, det är inte alls ovanligt med samma hårdvara och istället begränsningar i mjukvara. Jag har flera exempel på det på mer namnkunniga märken.
 
  • Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
  • Gilla
Christer 1
  • Laddar…
Å plötsligt har jag ju behovet..
Det råkar inte vara nån ,helst norr om Stockholm, som vill sälja sin plasmaskärare ? ( eller hyra ut den typ en helg
Lidls maskin bör funka, jag ska skära 4 mm stål.
 
Är oxo intresserad betalar gärna lite mer
Vill oxo köpa extra ”hylsor” direkt när man beställer!!

hör du av dig på pm eller?



Jarlingar Jarlingar skrev:
Vad skulle ni föredra?

1. Betala kring 2,000:- för en lite kraftfullare maskin i bättre kvalitet.

2. Betala 1,500:- för en lite mindre, som Lidl's, i enklare utförande.
 
F
S soundfox skrev:
Är oxo intresserad betalar gärna lite mer
Vill oxo köpa extra ”hylsor” direkt när man beställer!!

hör du av dig på pm eller?
läser du senare inlägg i tråden så tror jag att han la ner inköpet.
 
  • Gilla
soundfox
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.