Är det den vänsta, lilla, dörren som du vill ha bort?
I vilket fall skulle jag personligen ha satt ett fönster som matchar med det man ser till höger, för att få lite symmetri i det hela.
 
  • Gilla
Skånepöjk
  • Laddar…
D Melb skrev:
Finns någon anledning till att ta bort den som ex i dåligt skick? Annars skulle jag ha kvar den.
Renovera den gamla dörren
 
  • Gilla
Sillvel
  • Laddar…
Jag skulle absolut inte ha bytt ut en dörr mot ett helglasat fönster. Jag tror det skulle se tokigt ut med 3 olika lösningar på samma vägg - mer tokigt än nu..

Ett fönster med samma bröstning (och stil på karm m.m.) som det befintliga och sedan sätta igen nedre halvan så att man inte ser att där funnits en dörr tidigare tror jag är betydligt mycket mindre iögonfallande. Dessutom får du in minst samma ljusmängd som du gör idag.
 
  • Gilla
nordstrommm och 1 till
  • Laddar…
Skånepöjk Hällvetet skrev:
Hej

förra ägaren hade satt i en ny dörr till ett uterum men inte tagit bort den gamla dörren.
Går i tankarna att sätta igen den men kanske blir för mörkt.
Helglasat fönster?
Vad hade ni gjort? Jag blir osäker...
Budgetlösning är att sätta en hög gardin upp i tak från dörren fram till nästa dörr. Det ser tokigt ut nu.
 
Skulle väl vart Kosmetiskt mest korrekt att sätta igen skiten med nytt fönster i samma höjd som befintligt fönster, men blir ju både en del tid och jobb plus pengar. Gör en enkel billig lösning täta dörren så gott det går med lister sätt för gardin som tidigare talare tyckte. Sätt ett sparkonto och gör det ordentligt när tid lust och pengar finns!
 
Antar också att det är den vänstra dörren som är den äldre?

Jag hade tagit bort den, breddat hålet lite och satt i den nya där istället. Sen hade jag satt in ett bredare (alternativt 2 lika breda) fönster där dörr/fönster är idag. Då med samma bröstningshöjd som idag. :)
 
Skånepöjk
Kan jag göra det lätt för mig, ta bort fodret och sätta gips och ”bygga in” den gamla dörren? Eller måste den veck?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.