Skånepöjk
Hej

förra ägaren hade satt i en ny dörr till ett uterum men inte tagit bort den gamla dörren.
Går i tankarna att sätta igen den men kanske blir för mörkt.
Helglasat fönster?
Vad hade ni gjort? Jag blir osäker...
 
  • Vardagsrum med en soffa och TV, samt en ny dörr bredvid en äldre dörr som leder till ett uterum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Finns någon anledning till att ta bort den som ex i dåligt skick? Annars skulle jag ha kvar den.
 
  • Gilla
Robban8
  • Laddar…
T
Helglas utan tvekan.
 
  • Gilla
Totte_S
  • Laddar…
Hur tänkte man där liksom? Det snyggaste hade väl varit ett till vanligt fönster i matchande storlek till det andra.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Känns som att det fanns en plan att att avdela rummet men det blev aldrig av.
 
  • Gilla
P D Svensson och 2 till
  • Laddar…
Skånepöjk
D Melb skrev:
Finns någon anledning till att ta bort den som ex i dåligt skick? Annars skulle jag ha kvar den.
ja den är i dåligt skick, otät men framförallt ful
 
Skånepöjk
T Thörre skrev:
Helglas utan tvekan.
funderar också på det
 
klart snyggast hade ju varit att ta bort bägge dörrarna en bit av vägen och sätta dit ett skjutglas parti istället :)
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Skånepöjk Hällvetet skrev:
funderar också på det
Hur mycket pengar har du tänkt lägga och vad är viktigast?
Dyr lösning sätt avlastning och sätt i ett skjutdörrsparti som ett burspråk och lägg ner ett element i ytterkant golv !

Billigare lösning om det räcker med smala dörren..
Sätt ett ej öppningsbart stort fönster med förstärkt karm och sätt ett lågt element!

Billigaste lösningen ta bort handtag och bygg låg vägg med inbyggt element... sätt nya foder lister etc och täta dörren och skruva igen
 
  • Gilla
Skånepöjk
  • Laddar…
Vilken av dörrarna är det det gäller? Om det är den vänstra så hade jag övervägt att sätta in ett helt fönster i det gamla dörrhålet, det skulle nog kunna bli snyggt!
 
Skånepöjk
I ikeo skrev:
klart snyggast hade ju varit att ta bort bägge dörrarna en bit av vägen och sätta dit ett skjutglas parti istället :)
ja verkligen! Men det blir för dyrt :)
 
Skånepöjk
B byggarätt skrev:
Hur mycket pengar har du tänkt lägga och vad är viktigast?
Dyr lösning sätt avlastning och sätt i ett skjutdörrsparti som ett burspråk och lägg ner ett element i ytterkant golv !

Billigare lösning om det räcker med smala dörren..
Sätt ett ej öppningsbart stort fönster med förstärkt karm och sätt ett lågt element!

Billigaste lösningen ta bort handtag och bygg låg vägg med inbyggt element... sätt nya foder lister etc och täta dörren och skruva igen
intressant lösning, hur menar du med inbyggt element? Tänker du något form utav elementskydd?
 
Skånepöjk
Hornstäve Hornstäve skrev:
Vilken av dörrarna är det det gäller? Om det är den vänstra så hade jag övervägt att sätta in ett helt fönster i det gamla dörrhålet, det skulle nog kunna bli snyggt!
jo precis, kan köpa ett helglasfönster (21x10) elitfönster för 2000kr alltså stort som en dörr ej öppningsbart 3 glas. Funderar på att sätta in ett sånt men vet ej om det blir bra.
skulle jag sätta igen allt blir det för dåligt ljusinsläpp är jag rädd.
Gillar idéerna med skjutdörrar men lär dra iväg ekonomiskt då..
Hmm
 
Skånepöjk Hällvetet skrev:
intressant lösning, hur menar du med inbyggt element? Tänker du något form utav elementskydd?
Ja du kan åtgärda bristerna i täthet och få ett enhetligare utseende med en kombination av MDF och lister... väggen blir ihålig med lufthål för elementet förbilligar att du inte behöver röra det?
Det är nog det enda sättet att få det billigt!
Snickeri akrylspackel vitfärg !
 
Skånepöjk Hällvetet skrev:
jo precis, kan köpa ett helglasfönster (21x10) elitfönster för 2000kr alltså stort som en dörr ej öppningsbart 3 glas. Funderar på att sätta in ett sånt men vet ej om det blir bra.
skulle jag sätta igen allt blir det för dåligt ljusinsläpp är jag rädd.
Gillar idéerna med skjutdörrar men lär dra iväg ekonomiskt då..
Hmm
Skjutdörrar lagda med avlastning och ett lågt element skulle lösa hela kortsidan men då pratar vi 200 kkr för ok kvalitet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.