Tillverkas det genomskinliga poolskydd? Kan inte hitta nåt.

Om man har genomskinligt poolskydd och solfolie under så borde det värma nästan lika bra sol pooltak..?
 
Snyggt! Där fanns ju ett. Undrar om det kan påverka uppvärmningen någorlunda? Med solfolie under.

Måste vara samma som Primastar säljer själva på sin sida men de verkar begränsa sig till Grått. Samma mått, antal stroppar och fästen m m. Då är det det till JF pool som gäller för min del.
 
Mailade till Plastman. De tyckte nog att frostat poolskydd mest var en smaksak, snyggt med poolbelysning genom. De tror inte det påverkar uppvärmningen :( . Känns som att det borde ge lite..?
 
T
Hoppas du hade ett tippbart släp åtminstone:D
Min erfarenhet säger att det är jobbigare att tömma ett släp med jord än att fylla det.
 
Tippbart släp men återvinningscentralen har sadistiskt nog en container som man får kasta uppåt i...

Har blivit ett par släp till nu efter att ha studerat manualen. Nu har vi minst 30 cm på alla sidor extra. Så plattor får plats under sidobenen.

Poolen ska kunna dyka upp i veckan, får se om det blir så... Går det bra för er andra självbyggare?
 
Vi har skydd från Plastman sedan några år, funkar bra och håller än.
Kör med soltäcke på våren ihop med värmepump.

Storpool från J-f fritid.
 
  • Gilla
Killander
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vi har skydd från Plastman sedan några år, funkar bra och håller än.
Kör med soltäcke på våren ihop med värmepump.

Storpool från J-f fritid.
Vi funderar också på skydd från Plastman, ett runt med stroppar. Är det ett sånt ni har? Jag är lite orolig för att skyddet är för krångligt att ta bort och sätta dit och att det tar bort en del av tjusningen med att bada. Har poolen nedgrävd och två småbarn så skydd behöver sitta på alla stunder det inte skall badas.
 
AntonSandegren AntonSandegren skrev:
Vi funderar också på skydd från Plastman, ett runt med stroppar. Är det ett sånt ni har? Jag är lite orolig för att skyddet är för krångligt att ta bort och sätta dit och att det tar bort en del av tjusningen med att bada. Har poolen nedgrävd och två småbarn så skydd behöver sitta på alla stunder det inte skall badas.
Vi har det med ALU-stänger i... Det som kostade 100:- mer än vad poolen kostade.. :rolleyes:
4kantigt, som dras ut och vevas in med typ markisvev.
Kan rekommendera Plastman, mycket serviceinriktade.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vi har det med ALU-stänger i... Det som kostade 100:- mer än vad poolen kostade.. :rolleyes:
4kantigt, som dras ut och vevas in med typ markisvev.
Kan rekommendera Plastman, mycket serviceinriktade.
Kan bara hålla med. Riktigt smidigt och stabilt. Officiellt tål det inte vinter, men av erfarenhet vet jag att det tål några dm snö utan att gå sönder. Nu har jag iofs rivit poolen, så om någon behöver ett begagnat går det att lösa rätt billigt.
 
Hep Hep skrev:
Kan bara hålla med. Riktigt smidigt och stabilt. Officiellt tål det inte vinter, men av erfarenhet vet jag att det tål några dm snö utan att gå sönder. Nu har jag iofs rivit poolen, så om någon behöver ett begagnat går det att lösa rätt billigt.
Jag var nog ut och karade av lite snö i höstas/vintras också.. :oops: efter det förblev det hoprullat, dock utan skador. (y)
 
Hep Hep skrev:
Kan bara hålla med. Riktigt smidigt och stabilt. Officiellt tål det inte vinter, men av erfarenhet vet jag att det tål några dm snö utan att gå sönder. Nu har jag iofs rivit poolen, så om någon behöver ett begagnat går det att lösa rätt billigt.
Vad är det för storlek på skyddet? Funkar det till vår pool kan jag vara intresserad om du vill sälja det.
 
AntonSandegren AntonSandegren skrev:
Vad är det för storlek på skyddet? Funkar det till vår pool kan jag vara intresserad om du vill sälja det.
Jag går ut och mäter så snart det slutar snöa.

i väntan på det får den samlade klokskapen här gärna googla fram vad de där rostfria plopparna som ska sitta i nersänkta trädäcket och hålla fast poolskyddet heter.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[länk] dessa? :)
Inte svårare än så alltså. Tackar.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.