Ska titta på din sida med ikväll
 
Självklart krävs inga cadritningar för bygglov men ju bättre och noggrannare ritningar desto fortare går handläggningstiden hos kommunen.

I Progecad finns applikationer att köpa till för både arkitektur, el o vvs etc.

Själv jobbar jag som elektriker idag och kommer driva företaget på fritiden till att börja med.

Men jag ska inte enbart syssla med vad utan kommer även köra belysning, nätverk och hemautomation. Bättre att ha flera ben att stå på i början av karriären.
 
T theresesvensson skrev:
(det här är samma Therese, upptäckte att det var emot reglerna att använda företagsnamnet)

Jag lever bara på mitt företag ja! Inget flådigt, haha.
Hur många timmar lägger du ner i snitt per vecka på företagandet?
 
P Putte 9497 skrev:
Hur många timmar lägger du ner i snitt per vecka på företagandet?
Alla... Känns det som! Framför datorn i rent arbete är det väl en normal heltid, med något justerade arbetstider efter kunder osv.

Och fakturerad tid kanske halvtid just nu. Har haft mer där periodvis.

Men tankeverksamheten, googlandet osv det är svårt att stänga av. Det pågår hela tiden!
 
T theresesvensson skrev:
Alla... Känns det som! Framför datorn i rent arbete är det väl en normal heltid, med något justerade arbetstider efter kunder osv.

Och fakturerad tid kanske halvtid just nu. Har haft mer där periodvis.

Men tankeverksamheten, googlandet osv det är svårt att stänga av. Det pågår hela tiden!
Då har du ingen fritid med andra ord?
 
T theresesvensson skrev:
Alla... Känns det som! Framför datorn i rent arbete är det väl en normal heltid, med något justerade arbetstider efter kunder osv.

Och fakturerad tid kanske halvtid just nu. Har haft mer där periodvis.

Men tankeverksamheten, googlandet osv det är svårt att stänga av. Det pågår hela tiden!
Ritar du i olika lager?
 
Ja det gör jag.
Mitt första kontakt med CAD var när jag jobbade hos en el konsult. Elvis och procad, sedan började med magicad el
 
Kanske kunde ha lite samarbete vi tre och hänvisa till varandra som början
 
Låter trevligt.
Hur gör vi?
 
Ingen aning
 
P Putte 9497 skrev:
Då har du ingen fritid med andra ord?
Haha! Det tycker jag är en definitionsfråga! Med risk för att glida lite utanför tråden så är det för mig en livsstil att vara egenföretagare. Arbete och fritid vävs samman på ett sätt som också innebär att jag har all fritid i värden! Älskar mitt arbete med mina kunder och deras projekt, så det känns som att jag alltid jobbar lika mycket som det känns som att jag aldrig jobbar.

Det är såklart krävande många gånger och jag har full förståelse för att det inte passar alla, men för mig så vävs det väl in i den jag vill vara och vad jag vill ägna mig åt i livet.

Så för mig är detta långt mer fritid än jag haft då jag kontorsarbetat 8-17 på vardagar!
 
P Putte 9497 skrev:
Ritar du i olika lager?
Yes!
 
A anrol skrev:
Låter trevligt.
Hur gör vi?
Svarar på fel sak, hittar inte rätt inlägg.

Jag tycker hemsidan ser bra ut, det viktiga är nog att separera tjänsterna tydligt som jag förstår dig.

Noterade nåt stavfel eller två, korrläs lite extra!
 
A anrol skrev:
Hej.
Där jag bor krävs ingen CAD ritning till bygglov. När jag presenterade mina "riktiga" blev de imponerade.
Jag tror att alla skulle ha en kopia i digital format av husritningar.
Jag jobbat med CAD senaste 15 år.
Jag är också utbildad vvs projektör.
Jag använder Autocad till ritningar och Magicad till VVS beräkningar. Dessutom får man ritat i 3D..
Jag håller på skapa en webbsida.
Undrar om jag kan skicka er länken och ni återkommer med era kommentarer.
Mycket stavfel på din hemsida annars är det riktigt bra.
 
T theresesvensson skrev:
Yes!
Tänker att man ritar ett hus ungefär som man sedan bygger det.
Lager 1: Grund
Lager 2: våning 1
Lager 3: våning 2
Lager 4: tak

Har jag missat något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.