G
Den färglasern jag köpte till mamma kan man eposta för att skriva ut.
 
Det är inte många. Gånger jag känt behov av att skriva ut via tfn.
Behöver jag skriva ut sätter jag mig vid datorn. Känner inte att jag behöver skriva ut om jag inte är hemma

Men det finns andra som säkert Uppskattar det...
 
A
För vårt hushåll är Airprint en dealbreaker.
Så smidigt att printa ut recept eller vad dom helst. Samma sak om barnen eller deras kompisar är hemma. Vi skriver ut 95% via Airprint. Gott att inte behöva tänka på drivrutiner eller appar.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Säkert en dum fråga men av ren nyfikenhet, vad har man en skrivare till idag?
man skriver ut alla jobb-email så att man kan läsa dem förstås, vilken konstig fråga.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Med en 3d skrivare behöver man inte ens läsa mailen.
 
B
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jag brukar köpa toner på detta ställe. Köper dock alltid orginal, men även den ser ju ut för att vara billigare här än där du köper.
[bild]
Jag brukar också köpa original på det stället, de har riktigt bra priser. Det är lite irriterande att de brukar tjata om att deras egna piratpatroner är mycket billigare, ser jag att de ringer precis när jag lagt en beställning låter jag bli att svara, numera.
 
MathiasS MathiasS skrev:
man skriver ut alla jobb-email så att man kan läsa dem förstås, vilken konstig fråga.
Och så skriver man ju självfallet ut svaren också så man kan arkivera hela korrespondensen i pärm i sitt arkivskåp.
 
Exakt!
 
När det gäller toner (kanske även bläck) behöver man kolla kapaciteten. Det finns "stora" tonerkassetter som håller betydligt fler sidor än "standard". Dessutom är det som påpekats så att de tonerkassetter som följer med skrivaren enbart är för "komma igång", de är halvfulla och det står dessutom i beskrivningarna att så är fallet så det är ingen hemlighet.
 
Och det är ingen vinning att köpa en ny laser med dåligt fyllda kassetter även om priset för skrivaren är detsamma som en komplett uppsättning till en befintlig färglaserskrivare. Enda vinningen är om man har en gammal skrivare och sämre utskriftskvalite.
 
Av de olika märken av skrivare jag haft de senaste 25 åren så är det den senaste jag är mest nöjd med... Brother Multiskrivare svartvit Laser... med Wifi (haft den i ca 4+ år)
Just skannings & Wifi funktionen har fungerat ypperligt.... Åtgången av toner är oxå blygsam.

Intuitiv att använda (speciellt för en som i det längsta undviker att öppna manualer).

När denna hälsar hem blir det utan tvekan en nyare Brother som får ersätta
 
optimum optimum skrev:
En HP CP3525n
Jag är nöjd med de pirat-toner jag köpt från tonerklaus.de
De har pirat-toner till din skrivare för 30 Euro per kassett. De har även original-kassetter, men de är förstås mycket dyrare,
Jag lyckas inte ställa om deras sida till engelska, så det är en fördel om man kan lite tyska.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.