Hej

Det funkar att sända ut och kalla hem roboten via guide kabeln. Men när den skall försöka passera korridoren då går den kors och tvärs krockar med allt i dess väg. Hoppades att den skulle gå lika fint som den gjorde på filmen
Några tips innan eller om jag skall fräsa med kabeln. Annars får jag lyfta runt klipparn.
Andreas
 
Menar du när den befinner sig i klippfasen?

Ytan som du har gjort på parkeringen är ur klipparens perspektiv en gräsmatta när den är ute och klipper.
 
E etompau skrev:
Menar du när den befinner sig i klippfasen?

Ytan som du har gjort på parkeringen är ur klipparens perspektiv en gräsmatta när den är ute och klipper.

Går det inte då att ha sådan här korridor?
 
Antingen får du smalna av "infarten" på båda sidor till så smalt det bara går och leva med att klipparen någon gång ändå kommer att lyckas ta sig in, eller så får du bygga lite egen styrning så du kan slå av och på korridoren vid behov.
 
  • Gilla
Welanda
  • Laddar…
Blått blinkande ljus trots hel begränsningskabel

Hej! Kanske någon här kan komma med tips?
Min Husqvarna 105 station blinkar med blått ljus trots att både begränsningskabel och guidekabel ”verkar” hela. Jag har tagit upp och följt kablarna hela vägen för att vara säker.

När jag byter plats på AR och guidekabeln blir det ett blinkande grönt ljus istället.
När AL och guidekabeln byter plats samma blå blinkande ljus.
Har testat att bryta strömmen och slå av och på klipparen.

Kan ett skarvdon vara trasigt? Jag har ca 5-6 lagningar på olika ställen.
Eller att stiften till laddningstationen glappar?
 
  • Gilla
panodil
  • Laddar…
Steg 1 är att du ohmmäter slingan. Det är det enda sättet att få ett exakt besked om slingstatus.
R måste vara under 20 ohm.

Dålig kontakt i skarvdon kan uppstå, glapp likaså. Det är enkelt att kolla och åtgärda.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.