Vi har en siemens GS32DPI20. Med ismaskin. Den låter ingenting, förutom när den grjejar med isen.
Det verkar som du ska reklamera.

En annan fråga, hur funkar ismaskinen på er? Vår pulveriserar ALL is. Inte krossar, utan det sprutar "fnas" överallt bredvid glaset när man tar så golvet blir alldeles blött. Känner ni igen det också?

/Tobbe
 
Våran Siemens 2 år gammal, hade ett ljud när den var ny som försvann när man fyllde den med grejer. Fick tipset av byggledaren, blev någon mystisk resonans när den var nästan tom.
 
  • Gilla
lotten777
  • Laddar…
Jag har bara provat krossad is en gång och då sprutade det överallt, är nog bäst att man har en stor bunke under och inte ett glas. Iskuberna funkar riktigt bra! Hur länge har ni haft eran frys?
 
L lotten777 skrev:
Jag har bara provat krossad is en gång och då sprutade det överallt, är nog bäst att man har en stor bunke under och inte ett glas. Iskuberna funkar riktigt bra! Hur länge har ni haft eran frys?
Nej inte krossad. Utan när man kör vanliga kuber håller de liksom inte ihop utan det sprutar iskristaller hejvilt. Får maila dem och fråga kanske...

Våran är 1 år ganska exakt.
 
Nån enstaka gång kommer det nån liten bit, men det är sällan och isf hamnar det i glaset.
 
  • Gilla
TobFor
  • Laddar…
lopec
Jo, mycket ljud kan uppstå när systemet är nytt, m en har man haft den igång en vecka bör allt vara där det ska vara och därmed tyst.. :/
 
Pågick mkt längre än en vecka hos oss, behövdes flera storhandlingar . Lugnade sig efter 3-4v. Frysen kan fortfarande låta när den är tom tex tömde vi den efter ett strömavbrott, samma problem igen. I övrigt funkar den perfekt...
 
En till sak som jag tycker är konstigt är att den startar super funktionen hela tiden, på vår förra siemens frys så fick man trycka igång den själv. Verkar ju konstigt att den ska starta av sig själv. Jag brukar slå av det när knappen lyser. Men helt plötsligt slår den på det igen. Tänkte att nu tänker jag testa att inte slå av det och se om den gör det själv men nu har den lyst i två dygn. Kan tillägga att vi ej har lagt in några nya varor i frysen och knappt öppnat dörren. Drar den inte mer ström när super funktionen är igång?
 
OM vi antar att det är en fläkt som skrapar. Då kan man tänka sig att den inte distribuerar kalluften som den skall. Det i sin tur kan innebära att den tycker att temperaturen är fel (om returluften är för varm pga dålig cirkulation). Då kanske den slår på superinfrysningen på eget bevåg, den tror kanske att du lagt in en massa varor för infrysning när temperaturen är för hög.
 
Vi hade ljudproblem med vår nya husqvarna-kyl/frys. Kom en supporttekniker som löste det på 2 sek med en kletig massa a la häftmassa på någon detalj på baksidan. På frågan var det var blev svaret: ljuddämpar-klet
Så tips att ta dit någon behörig reparatör
 
Det är insprutningsljud.
Kan troligen dämpas som nämnts ovan.
Gällande super-läget så är det en funktion som vissa skåp har. Skåpet skall då själv känna av när en varm vara läggs in och då automatiskt starta super-läget. En supersmart idé av Siemens, fungerar alltid helt perfekt. Om det inte skulle fungera träder alltid regel 1 i kraft.
 
Löste sig ljudet för dig @lotten777 ?


torbeno torbeno skrev:
Det är insprutningsljud.
Kan troligen dämpas som nämnts ovan.
Gällande super-läget så är det en funktion som vissa skåp har. Skåpet skall då själv känna av när en varm vara läggs in och då automatiskt starta super-läget. En supersmart idé av Siemens, fungerar alltid helt perfekt. Om det inte skulle fungera träder alltid regel 1 i kraft.
Insprutningsljud, vad innebär det och varför låter inte andra nya självavfrostande frysar på det här sättet?
Jag har en helt ny Siemens som låter exakt på samma sätt, mycket störande. Hörs på övervåningen trots att köket är på nere.
 
Redigerat:
sir_erken sir_erken skrev:
Löste sig ljudet för dig @lotten777 ?




Insprutningsljud, vad innebär det och varför låter inte andra nya självavfrostande frysar på det här sättet?
Jag har en helt ny Siemens som låter exakt på samma sätt, mycket störande. Hörs på övervåningen trots att köket är på nere.
I en perfekt värld så ...
Jag har ett tre år gammalt självavfrostande frysskåp från Siemens, tyst som en död mus.
 
torbeno torbeno skrev:
I en perfekt värld så ...
Jag har ett tre år gammalt självavfrostande frysskåp från Siemens, tyst som en död mus.
Hej intresserad av vilken model du har på din Siemens frys
 
N nyss ny husägare skrev:
Pågick mkt längre än en vecka hos oss, behövdes flera storhandlingar . Lugnade sig efter 3-4v. Frysen kan fortfarande låta när den är tom tex tömde vi den efter ett strömavbrott, samma problem igen. I övrigt funkar den perfekt...
vad heter er frys
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.