Nån som provat icas Grouw klippare? Grouw robotgräsklippare på förpackningar i butik med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
oobum oobum skrev:
[länk]

;)
Var inne på maxi så jag var väl lite okoncentrerad
 
Köpte en förra året. Slutade att fungera innan garantin gick ut,
 
Dom tar inte ansvar för sin produkt!
 
Inte något att ha! Jag bytte ut min mot en "riktig" efter ca 2 månader. Den stannade ca 6-10ggr per dag (någon dag kunde den gå felfritt) stannade random mitt på gräsmattan. Rekommenderas inte alls!!
 
Så konstigt det kan vara. Vi köpte två st under sommaren 2019 som present till äldre föräldrar. De var hur smidiga som helt att installera. En fungerade helt felfritt under hela sässongen 20219 och vara bara att ladda och starta upp nu för en månad sedan. Den andra behövde en uppdatering.

Jag var i kontakt med kundtjänst och fick ett fantastiskt bemötande. På deras hemsida finns alltid den senaste mjukvaran att ladda ner samt en mycket bra och enkel beskrivning av hur denna uppdatering ska gå till. Allt som allt tog uppdateringen mindre än 10 minuter och därefter har gräsklipparen fungerat helt utan några problem.

Uppdateringar till "de dyrare och finare" märkena lämnas sällan ut, utan du måste lämna in gräsklipparen till en auktoriserad verkstad för att få detta gjort. Smidigt, men med en prislapp på ca 1000 kr.

Det behövs en dator, ett usb-minne och en skruvmejsel för att skruva bort sex skruvar. Hämta uppdateringen till datorn (den lägger sig normalt under hämtade filer, flytta/kopiera filen från "hämtade filer" till usb-minnet. Det är ganska trångt kring usb-uttaget så välj om möjligt ett tunt usb-minne vid installationen.

En gräsklippare går på i en klassisk villaträdgård med maximal lutning och en hel del mossa. Den andra på en strandnära tomt med gräs, tuvor och kottar.

En sista sak som jag fick information om från kundtjänst. Vi upplevde inte att gräsklipparen klippte kanterna, trots att detta var markerat. Detta berodde på att den är programmerad för att vända tillbaka med en viss batterikapacitet. Eftersom vår slinga är maxad klipper den därför inte kanterna. Detta går att kringgå genom att man lyfter gräsklipparen till fel sida om laddstationen och därefter uppmanar den att gå hem. Då är gräsklipparen nyladdad och klipper hela vägen hem.
 
Det låter fantastiskt att det gick så lätt. Min var svår att få dit jag ville ha den att gå.. Men som sagt var så gick den en säsong.
Startade inte i år. Skickade in den eftersom det var garanti på den, trodde jag i alla fall. Istället blir jag beskylld för att det är mitt fel utan att klipparen varit undersökt. Moderkortet är trasigt säger dom. Hur kan man veta utan att ta isär maskinen?
 
  • Gilla
  • Haha
leifberggren och 1 till
  • Laddar…
L lip skrev:
Uppdateringar till "de dyrare och finare" märkena lämnas sällan ut, utan du måste lämna in gräsklipparen till en auktoriserad verkstad för att få detta gjort. Smidigt, men med en prislapp på ca 1000 kr.
Jag har en av "de dyrare och finare". Jag har aldrig kommit på varför jag skulle behöva uppdatera den. Den klipper gräsmattan. När den inte gjort det har jag mig själv eller galna djur att skylla. Några buggar har jag inte sett tillstymmelse till.
 
Jag bytte ut min grouw mot en av de dyrare märkerna, jag fick en uppdatering i våras som återförsäljaren släppt.
 
Jag har också en dyr klippare sedan 8 år.
Den har aldrig för funktionens skull behövt uppdateras men har ändå alltid tankats med senaste mjukvaran gratis de gånger den varit inne på reparation för tex åskskador.

Grannen har på dessa 8 år gjort åt två "billiga" klippare och nu köpt en likadan som min, vem har gjort den bättre affären?
 
nino nino skrev:
Nån som provat icas Grouw klippare?[bild]
Största bluffen jag varit med om! Har lagt mer tid på denna än om jag skulle klippa manuellt. Inget funkar och supporten är obefintlig. ICA tar inget ansvar utan hänvisar till tillverkaren som sedan hänvisar till Danmark. Hopplöst. Jag är medveten om att detta är en lågpris produkt men det här är en leksak
 
  • Haha
leifberggren
  • Laddar…
Bonneville69 Bonneville69 skrev:
Största bluffen jag varit med om! Har lagt mer tid på denna än om jag skulle klippa manuellt. Inget funkar och supporten är obefintlig. ICA tar inget ansvar utan hänvisar till tillverkaren som sedan hänvisar till Danmark. Hopplöst. Jag är medveten om att detta är en lågpris produkt men det här är en leksak
Precis vår erfarenhet. Fick skickat dock in den för reparation till Danmark. Oklarh vad man gjorde. Hade då bifogat extensiv dokumentation över alla problem (bilder, video). Fick den åter i höstas och efter nyinstallation i våras har den funkat bättre men vi är ändå inte nöjda. Det som kvarstår är 1) ineffektiv klippning med stor tofsar här och där trots att den går 10 h/dag 2) Något fel i batterikapacitetsfunktionen - när den gått hela varvet hem för att ladda och dockat, så kör den ut direkt igen för att klippa, vilket den gör i 10 sekunder innan den fattar att batteriet faktiskt är slut och söker kabeln igen och kör hem, vilket tar sin tid. Detta upprepas varje laddcykel, vilket är väldigt ineffektivt och leder till stort slitage i spåret hem utmed slingan.
 
  • Gilla
niklas 66
  • Laddar…
Jag köpte en
Måste säga att jag är väl till 90% nöjd

Det stannar av någon anledning med okänt fel eller begränsningssignalfel, bara att starta om så tuffar den på.

Hade ett till ställe där den alltid stannade men fattade inte varför men hade turen att se, den åkte in i ett ben och reste sig upp lite så den trodde den blivit upplyft så det var lätt ordnat.

Har nog max kvm och kanske lite till, svårt att veta, den går 12h/dygn och 7dagar / vecka men klipper inte i regn nu mera.

Då den inte står hemma utan vid ett annat hus där jag inte är så ofta så är det väldigt skönt att alltid ha det nyklippt.

Förutom stoppen var jag inte hur nån annan maskin skulle göra det bättre... men det är så klart irriterande med okänt fel och supporten har jag inte varit i kontakt med (än)
 
Har haft min ett tag nu och i det stora hela tycker jag att den fungerar bra, det händer ibland att den fastnar men har några ställen där gränstråden ligger för nära sluttningar eller annat.

Hade fått göra om valet hade jag förmodligen köpt samma klippare igen då den är så pass mycket billigare än de flesta andra, även om en husqvarna förmodligen är bättre på mycket är det inte värt pengarna tycker jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.