Hej!

Vi har nyligen köpt ett 50 tals hus där även putsen är i uselt skick, bommar på ganska många ställen.
Nu har jag dragit in en massa offerter, huset är på ca 250 m2 utvändigt.

Detta är priserna jag fått innan ROT ink moms, helt vansinniga diffar.
Vad är normal kostnad egentligen?

150,170, 320, 568 , 644 alla är ink allt, utan rotavdraget inräknat.

Vad skall man räkna med per m2?

Tack!
 
  • Tvåvåningshus från 50-talet med sliten gul puts och tegeltak som visar tecken på förfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett 50-talshus i gult med tegeltak och synliga skador på putsen, omgivet av träd och vid en korsning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt 50-talshus med sliten putsfasad och tegeltak, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1950-talshus med sliten putsfasad, synliga lagningar och trädgård med grill och utemöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Prakah och 2 till
  • Laddar…
Uppenbarligen verkar ett rimligt pris ligga på 1400-1500 kr/m2, om man kikar på offerterna du fått.
Att offerterna ser olika ut är ju själva anledningen till att ta in flera stycken.
Att priset diffar så pass är ju inte konstigare än att en maskin kostar 2500 kr i en butik men det tredubbla i en annan.

Men se över så att alla offerter verkligen är inkl. allt så som ställningsmontage, ställningshyra, täckning o.s.v.
Alla har nödvändigtvis inte samma bild av vad "allt" innebär.
 
C C.Lundin skrev:
Uppenbarligen verkar ett rimligt pris ligga på 1400-1500 kr/m2, om man kikar på offerterna du fått.
Att offerterna ser olika ut är ju själva anledningen till att ta in flera stycken.
Att priset diffar så pass är ju inte konstigare än att en maskin kostar 2500 kr i en butik men det tredubbla i en annan.

Men se över så att alla offerter verkligen är inkl. allt så som ställningsmontage, ställningshyra, täckning o.s.v.
Alla har nödvändigtvis inte samma bild av vad "allt" innebär.
Hej!

Jag har varit extremt nogrann med vad som offerten skall innefatta, Ställning och allt är med, de två "billigare" hade egna ställningar troligtvis därav prisskillnaden bland annat.

Den dyraste hade en timdebitering på 390 ex moms, och hade 419 000 som ren arbetskostnad. Dvs 1070 timmars arbete, vilket är helt orimligt enligt mig. Men inte enligt honom när jag konfronterade honom..
 
Ja 1000 Tim, dvs 30 veckor är bara löjligt.
 
Jag har precis beställt en målning av ett "Höganäs" hus som detta. Det var dock bara bom på några m2 på solsidan som knackades ner och sprutputsades(detta gjorde 1 gubbe på 4 timmar) Nu ska vi bara vänta på att det bränner. Har köpt jobbet löpande på timme, firman som ska göra det uppskattar att det tar 3-4 dagar högst att måla samtliga ytterväggar samt sockel etc. (2 gubbar). De har egen ställning. Har anlitat dem förut så jag har inga doubts att det kommer gå på ungefär den tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.