Arkitektritning av lägenhetsplan med mått och rum som visar badrum, vardagsrum och kök. Eller i dina mått. Glömde ett fönster i hallen. Badrummet är stort nog att ordna ett område för vvs. Kul projekt.
 
Oj vad många bra svar! Ska svara på alla synpunkter senare. Måste tjäna lite pengar först bara - eller arbeta som det också kallas.
 
Jag tror att det kan vara bra att ha ett förråd i anslutning till entrén som ger möjlighet att förvara prylar till friluftslivet. Kan göras ihop med en farstu.
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
Eftersom du inte har några fönster på kortväggen i kök/vrum så hade jag flyttat dit sovrummet istället.

Sedan hade jag lagt bastu i anslutning till badrummet. Flyttar du sovrummet bör du även få möjlighet att få till ett förråd i entrén. De nackdelar jag kan komma på är la att du tappar utsikten från bastun som jag förstod fanns? Och att loftet blir mindre.


Tar man linneas bild så tänker jag alltså att sovrummet flyttar till andra änden av huset. Och att bastudörren är ifrån badrummet istället.

Så får du ett tomrum/döyta i hallen där du kan ha ett förråd för tex skidor, ytterkläder osv!
 
ullet
Kanske flytta sovrummet för att få en mindre "långdragen" hall?
Ritning av en bostadsplanlösning med markerad hall och potentiellt sovrum för omstrukturering.
Du slipper se "röran" i hallen efter en aktivitetsdag utomhus när det är dags för avkoppling på kvällen.
Nackdelen är väl att VVS-installationerna är utspridda.
 
  • Gilla
Turbo_Tail
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.