Hej!
Jag är mitt i en rätt omfattande tillbyggnad. Överlag är jag oerhört nöjd med snickarna som är snabba och trevliga. Naturligtvis är det lite skillnad på de olika killarna och även någon lärling som så klart går på lite rabatterat pris.

Just lärlingen var den som blev satt att få upp all panel. Han inledde inåt en gång så det är inget ställe som behöver vara speciellt snyggt. Efter första dagen tittade jag på det han satt upp. Spikraderna är helt krokiga och spikpistolen har haft så högt tryck att vissa spikar sänkts 5 mm in i panelen. Jag påtalade både spikraderna och djupet till både lärlingen och till hans chef. Tyvärr blev det inte mycket bättre.

Nu sitter all panel uppe och vi kommer få kompensation för att spackla alla spikhål så det hoppas jag blir OK.

Vad värre är, är att lärlingen inte målat ändträet på de paneler som han kapat.
Panelen sitter monterad med ca 10 mm ned till ett trädäck. Det är alltså oerhört svårt/omöjligt att koma åt att måla allt ändträ nu i efterhand.

Hur illa är detta?
Vad är en rimlig kompensation? Gör om gör rätt känns lite väl stort tycker jag själv men det är ju trots allt inte fackmannamässigt utfört eller hur?
 
Går det inte att lossa innersta trallbrädan och måla panelbrädorna?
 
Det kanske kan gå på vissa ställe men inte överallt. Bra tips!
 
Blöt en trasa med träolja och tryck in under panelen. En lätt vinklad plåtbit mellan trall och trasa och låt panelen suga åt sig oljan.
 
  • Gilla
Luc Reiner
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Blöt en trasa med träolja och tryck in under panelen. En lätt vinklad plåtbit mellan trall och trasa och låt panelen suga åt sig oljan.
Smart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.