fastighetsstudent
Hej alla

jag studerar till fastighetsingenjör och som grupp har vi en uppgift. Det gäller ett hus som ska göra sin förråd till en lägenhet. Min fråga är vad är de vanliga problemen som uppstår när det gäller (innemiljö och inneklimat) vid ombygget? Vad är det jag ska tänka på ?
 
fastighetsstudent fastighetsstudent skrev:
Min fråga är vad är de vanliga problemen som uppstår när det gäller (innemiljö och inneklimat) vid ombygget? Vad är det jag ska tänka på ?
Är det inte sådant ni lär er på utbildningen? Har ni någon kurslitteratur?

Edit
Annars är väl inte sådana ombyggnader man ägnar sig åt som fastighetsingenjör/fastighetsskötare?
Det är väl mera att underhålla och reparera husets fasta installationer?
 
Redigerat:
  • Gilla
Skruvebulten och 1 till
  • Laddar…
fastighetsstudent
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Är det inte sådant ni lär er på utbildningen? Har ni någon kurslitteratur?

Edit
Annars är väl inte sådana ombyggnader man ägnar sig åt som fastighetsingenjör/fastighetsskötare?
Det är väl mera att underhålla och reparera husets fasta installationer?

Alltså om du inte kan svara på min fråga. Varför ställer du en fråga om inte har något att göra med min fråga. Snälla slösa inte min tid.
 
fastighetsstudent fastighetsstudent skrev:
Alltså om du inte kan svara på min fråga. Varför ställer du en fråga om inte har något att göra med min fråga. Snälla slösa inte min tid.
Det är nog precis den attityden du ska ha om du förväntar dig svaret serverat på ett silverfat istället för att bläddra i er kurslitteratur.
 
  • Gilla
  • Haha
MultiMan och 8 till
  • Laddar…
fastighetsstudent
C C.Lundin skrev:
Det är nog precis den attityden du ska ha om du förväntar dig svaret serverat på ett silverfat istället för att bläddra i er kurslitteratur.
vem fan har sagt att jag inte har gjort det? Jag behöver hjälp även från experter. Det är aldrig dåligt att höra vad andra säger också förutom kurslitteraturen.
 
wildeside
fastighetsstudent fastighetsstudent skrev:
vem fan har sagt att jag inte har gjort det? Jag behöver hjälp även från experter. Det är aldrig dåligt att höra vad andra säger också förutom kurslitteraturen.
Trevlig attityd, funderade på att svara något vettigt innan jag läste dina inlägg och insåg att jag med får en dålig attityd till dej.
Så lär dej allmänt hyfs och hur man på ett vettigt sätt bemöter sina medmänniskor så blir livet så mycket lättare.
Så mitt svar blir delta i lektioner och köp en påse böcker och läs dom, annars kan du prova google.
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
När jag gick omkring på stranden vid Coney island, när jag jobbade i New York på åttiotalet uppstod ett bråk brevid mig. En tjej drog kniv och försökte sticka sin "kompis", men blev istället nerslagen av de övriga med kommentaren: -"if you behaves like an asshole, you should be treated like one!"

Med denna lilla anekdot som hjälp, föreslår jag att TS. tar ett djupt andetag, och börjar om på ny kula.

Staffan
 
  • Gilla
Skruvebulten
  • Laddar…
Det mesta kan du nog gissa dig till själv om du tänker dig in i situationen att du bor i en lägenhet och föreningen/värden bygger om i samma hus; buller, smuts, spring, tillfälliga avstängningar av el och vatten etc.

Om sådana saker inte står med i er litteratur så beror det kanske på att läraren vill se vilka av er som kan tänka själva och vilka som inte kan det. (Till vilken grupp du hör vet du bäst själv).

Men det man kanske glömmer ta med i sitt svar, är ilskan och irritationen hos de boende av att bli av med sina förråd. Den elev som tog med en SÅN sak i sitt svar skulle få pluspoäng om jag vore lärare, för det visar att man tänker lite längre, och tänker på de boendes situation och inte bara resonerar utifrån fastighetsvärdens sida. En sån fastighetsingenjör vill man ha.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
fastighetsstudent
B b8q skrev:
Det mesta kan du nog gissa dig till själv om du tänker dig in i situationen att du bor i en lägenhet och föreningen/värden bygger om i samma hus; buller, smuts, spring, tillfälliga avstängningar av el och vatten etc.

Om sådana saker inte står med i er litteratur så beror det kanske på att läraren vill se vilka av er som kan tänka själva och vilka som inte kan det. (Till vilken grupp du hör vet du bäst själv).

Men det man kanske glömmer ta med i sitt svar, är ilskan och irritationen hos de boende av att bli av med sina förråd. Den elev som tog med en SÅN sak i sitt svar skulle få pluspoäng om jag vore lärare, för det visar att man tänker lite längre, och tänker på de boendes situation och inte bara resonerar utifrån fastighetsvärdens sida. En sån fastighetsingenjör vill man ha.
Tack så jättemycket ❤️
 
Staffans2000
fastighetsstudent fastighetsstudent skrev:
Vi klappar åt dig och tackar. Hejdå.
VI! Tala för dig själv, lustigkurre!
Men allvarligt. Fattar du inte att din korkade taktik ger dig problem?

Staffan
 
Redigerat:
Ok, det du ska tänka på är att om du inte haft en så pissigt attityd så hade du haft en uppsjö av svar på dina frågor redan. Frågeställningen i sig är ju rätt enkel.

Hejdå.
 
  • Haha
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Japp.
Den söndercurlade generationen i ett nötskal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.