Jag har ett ”Compact Flash Ultra II”-kort som jag vill formatera om med ett pc-pgm. Är det någon som känner till ett bra program. Jag har ingen kamera eller dylikt att formatera om den i. Har tänkt använda den som lagringsmedia i olika datorer. Har adapter både till laptop och pc.

Problemet är att jag råkat ta bort formateringen. Skulle installera Win 2000 på en dator. Jag hade adapter med kortet i USB-porten och trodde att hårddisken hade flera partitioner. Så det som jag trodde var en partition på hårddisken var mitt CF-minne. Formateringen (FAT32) togs bort och det gick inte att omformatera därifrån. Har även provat i Win 98SE. Med bootdiskett syns inte CF-minnet.

Någon som känner till nått program som formaterar om CF-minnen direkt i datorn?
 
Jag brukar formatera mina direkt i "den här datorn".
Högerklicka och välj "formatera".
(Med XP.)
 
Jag provade det i min Windows 2000.

Det står
Unknown Capacity
Och går att välja mellan
FAT
FAT32
NTFS

Ska väll vara FAT32, men jag har provat med alla.

Resultatet blir bara
Windows was unable to complete the format

???
 
P.S.

Problemet verkar vara att jag tagit bort hela filsystemet. Det finns inget filsystem.

Det alternativet som finns i Windows är motsvarade ”snabbformatering” för diskett.
När det skulle behövas en fullständig.

D.S.
 
RoTe
Kan du inte formatera i nån kamera?
 
Använder det inte på det sättet. Använer det som en stor diskett. Har ingen kamera.

Men jag hittade lösningen
"den här datorn" > "hantera" > "diskhanteraren".

Där gick det att göra en fullständig formatering.

Fick hjälp på annat håll.

Compact Disk är kanske ingen optimal lagringsenhet. Men det funkar bra att flytta mellan datorer. Jag ska även kika på annat längre fram.
 
usb-minnespinnar är ju billiga som attans....

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.