Staffans2000
A arasmus skrev:
Jag vet inte riktigt :) Det är vår dotter som tycker det är lite spännande att kissa ute. Jag minns själv frihetskänslan av att kissa ute på vårt lantställe när man var liten, så jag vill inte ta ifrån henne det i onödan så att säga. Samtidigt så kan hon mycket väl gå på toa inne. Ville mest få lite känsla av hur folk tänker.
Var hos en kompis som har en dotter som var ca: åtta år. Hon gödde gräsmattan flitigt genom att använda en taktik jag inte tidigare sett. Glatt skrattandes, och till föräldrarnas förlägnad, ställde hon sig bredbent och öppnade slussarna.
När jag var i samma ålder luftade vi hästarna nästan var som helst. Var det en asfalterad backe kunde vi med gemensam ansträngning i två lag, få till mindre forsar som vi noga studerade hur långt de rann. Viss hjälp med pinnar förekom, men ansågs vara fusk av det förlorande laget.

Gissningsvis hänger vattenkastartabut samman med nymoralismen som tvingar på förpubertala barn kläder varma sommardagar. Själv badade jag och alla andra barn nakna, fram till att vi var ca: åtta - nio år, skulle jag tro.

Att låta närsalterna gå tillbaka till naturen, är det naturliga! Sedan kommer den rådande moralen och ställer till det. Inte heller blir det bättre av att många tomter är löjligt små och därför saknar insyningsskydd. Så det är svårt att verka ostört. Men det gäller bara vuxna. Barn kan omöjligt anses störande när de lättar på trycket. Var det än vara månde (nästan).

Staffan
 
  • Gilla
Abies koreana och 14 till
  • Laddar…
Skumpe
I en radhusträdgård tycker jag det ska undvikas. Har man större tomt är det en annan sak.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Gissningsvis hänger vattenkastartabut samman med nymoralismen som tvingar på förpubertala barn kläder varma sommardagar. Själv badade jag och alla andra barn nakna, fram till att vi var ca: åtta - nio år, skulle jag tro.
Ja, vad har hänt, varför har vi blivit så pryda, så vi sätter BH på treåriga flickor?
Minns när jag själv gick i andra och tredje klassen i folkskolan i ett område utan varmvatten, bad och toa installerat i lägenheterna, det var Landalaskolan i Gbg.
Då var det sittbadkar som gällde i skolan en gång i veckan, pojkar och flickor tillsammans som fick tvätta sig och skrubba varandra på ryggen.
Och sedan fick vi nakna springa genom en duschtunnel, och hoppa i en liten bassäng.
Minns hur jag flöt, med ögonen precis över vattnet, och låtsades att jag var en krokodil och jagade de badande, nakna flickorna. I fyran blev vi könsseparerade, och då var det slut på det roliga :)
Så här såg det ut i tvättrummet (bild från Gösta Skoglunds FOTOLÄROBOK I BILD):
Svartvit bild av barn som badar i ett sittbadkar, i en gammaldags skolmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Att låta närsalterna gå tillbaka till naturen, är det naturliga!
Ja, skaffa en sådan här i stället, och ta hand om denna gratis gödning:
10061_guldkannan.jpg
https://www.landshopping.se/sv/guldkannan-towa
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Ja, i vår koloniträdgårdsförening uppmuntrar styrelsen oss att vattna växterna med guldvatten. Kissa i hinken och tillsätta cirka 80% vatten.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, vad har hänt, varför har vi blivit så pryda, så vi sätter BH på treåriga flickor?
Minns när jag själv gick i andra och tredje klassen i folkskolan i ett område utan varmvatten, bad och toa installerat i lägenheterna, det var Landalaskolan i Gbg.
Då var det sittbadkar som gällde i skolan en gång i veckan, pojkar och flickor tillsammans som fick tvätta sig och skrubba varandra på ryggen.
Och sedan fick vi nakna springa genom en duschtunnel, och hoppa i en liten bassäng.
Minns hur jag flöt, med ögonen precis över vattnet, och låtsades att jag var en krokodil och jagade de badande, nakna flickorna. I fyran blev vi könsseparerade, och då var det slut på det roliga :)
Så här såg det ut i tvättrummet (bild från Gösta Skoglunds FOTOLÄROBOK I BILD):
[bild]



Ja, skaffa en sådan här i stället, och ta hand om denna gratis gödning:
[bild]
[länk]
Vattenkanna för 750 spänn? Nu har man sett allt. :surprised:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Vattenkanna för 750 spänn? Nu har man sett allt. :surprised:
Ja, men det ingår ju en liten sitt-ring också :)
Men jag håller med. LAND's shop har ofta ohemult höga priser på det de skriver reklamartiklar för.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, men det ingår ju en liten sitt-ring också :)
Men jag håller med. LAND's shop har ofta ohemult höga priser på det de skriver reklamartiklar för.
Sittring? Vart ser du den? Jag ser en vattenkanna med något förstorat påfyllningshål och lock. För 750 spänn borde det ingå en pall med dasspapper också, men det finns väl inget...
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Sittring? Vart ser du den?
Ja, svårt att se, men den överdelen av kannan med det hjärtformade hålet är ju gjord för att sitta på.
Och vilken annan vattenkanna levereras med ett lock (och utan stril-munstycke)?

Men visst håller jag med dig i tanken, skulle själv aldrig köpa detta missfoster.
 
Jag är uppväxt och bor på gård. Har aldrig så länge jag kan minnas gått in för att kissa.

Detsamma gäller min, numera rumsrena, dotter på snart tre år. Är vi ute, vilket vi oftast är, så går vi inte in för att kissa om det inte är kallt.

När hon pottränades och var kissnödig tog vi pottan och ställde innanför ytterdörren så hon slapp ta av skor och ytterkläder.

Detta har bara lett till en nackdel för mig. Eftersom jag alltid haft ett jobb där man hoppar ur hytten och pinkar och är inne och kör igen på nolltid har jag svårt att hålla mig någon längre tid. När jag måste så måste jag.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
När jag måste så måste jag.
Ja:
John Wayne — 'A man's got to do what a man's got to do.' :cool:
 
J
Bryr mig inte alls så länge det inte luktar
 
JanneJanne123
Att ni som bor på landet kissar ute tillför ju inte TS och tråden så mycket. Frågan gällde ju radhusområde med frimärkstomter och gemensams ytor.
 
S
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Mer en principsak tycker jag. Att uppmuntra det beteendet leder till karlsluskar som ska stå och pissa i tid och otid, längs med vägar och i städer.
Jasså är det där jag har fått det ifrån! Jäkla föräldrar! :(
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
JanneJanne123
Ja, du har helt klart backup från Freud angående den teorin.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Ja, du har helt klart backup från Freud angående den teorin.
Tror du att SueCia har drabbats av penisavund?
För det är väl knappast omvänt Oidipuskomplex du avser?
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.