Vilken del av Rachio var det du inte förstod? :)
Men vilket fall. Om du kör Gen 2 så kör du helt lagligt och det fungerar otroligt bra.
Trafon jag länka till är bara en du får.
Den fungerar rakt av in i Rachion. Du behöver inget mer.
Det är 24V/1000mA du ska beställa.

Jag har mina ventiler i ett förråd. Har gjort en egen fördelare av PVC rör likt den du länka då jag har rätt stora slangar för stora flöden.
På den har jag även nippel för tryckluft.
Bilden är byggbilder. Ser lite mer ordnat nu :)

Väggmonterad PVC-rörfördelare med flera ventiler, kopplade med elektriska ledningar, intill en blå elektrisk pump och trafo i ett förråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej igen,
Har precis gjort ett litet test på 25-slang. Var nyfiken på om man kunde se någon skillnad jämfört med 32-slang. Med den pump jag använder så ger båda slangarna 27,6 liter/min 25 meter bort från pumpen. Trycket var 0,1 bar lägre med 25-slangen. Kanske mätfel, dvs försumbart. Så det kanske blir så som vi pratade om tidigare att 32 fram till ventillådan och 25 ut i respektive sektion.

Jag har läst det du skrev om Rachio och jag tror jag förstår. Har ingen aning om vilken kanal jag har på hemmanätverket men det löser sig. Kör några rätt nyinköpta Mesh-puckar från TP-link som funkar rätt bra.

Vad snyggt det ser ut på bilden :). Lite avundsjuk på att jag nog måste knöka ner allt i en låda i marken. Men huvudsaken att det fungerar.

Funderar lite kring droppslangslösningen. Ca 20 meter från ventillådan har jag behov av att sätta en droppslang.Hur styr du trycket i den ledningen? Min tanke var att sätta en PGV-ventil på en separat 25-slang som går till 1 eller 2 Gardena anslutningspunkter, som du länkade till tidigare. Och från en sådan anslutningspunkten klickar man sedan i en droppslang vid behov. Men visst är det så att PGV-ventilen endast skickar en signal som är AV eller PÅ? Man kan alltså inte själv styra hur mycket ventilen öppnas, eller? Är det så kanske att man precis efter ventilen sätter en kulventil som man bara har öppen lite grann?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Vilken del av Rachio var det du inte förstod? :)
Men vilket fall. Om du kör Gen 2 så kör du helt lagligt och det fungerar otroligt bra.
Trafon jag länka till är bara en du får.
Den fungerar rakt av in i Rachion. Du behöver inget mer.
Det är 24V/1000mA du ska beställa.

Jag har mina ventiler i ett förråd. Har gjort en egen fördelare av PVC rör likt den du länka då jag har rätt stora slangar för stora flöden.
På den har jag även nippel för tryckluft.
Bilden är byggbilder. Ser lite mer ordnat nu :)

[bild]
Tjena,

Nu har det gått ett dygn och jag har grävt lite i Gardena och tror mig ha svar på min egen fundering kring droppbevattning.

Först ett litet tips där det nog lätt kan bli fel. Den länken du skickade på en Gardena koppling jobbar liksom åt fel håll. Den kallas anslutningspunkt, artnr 2722-20, och den kopplar du närmast ditt vatten för att leda det vidare. En vattenanslutning, artnr 8250-20, lägger du vanligtvis en bra bit ifrån ditt vatten och där kan du ansluta en vanlig trägårdsslang el.d.De ser i princip likadana ut men den förstnämnda har lite orange färg högst upp.

Vattenanslutningen passar i alla fall mig som fisken. Jag kommer dra en separat 25-slang från en egen ventil som går till minst 2 Gardena vattenanslutningar.
Där ansluter jag sedan Gardenas lösning för droppbevattning som kallas Micro-drip-system. Det inleds med en Masterunit 1000 som omgående drar ner trycket till 1,5 bar. Och simsalabim så var mitt problem löst :) . Därefter kan man ansluta med minislangar och pluttespridare enligt Gardenas koncept.
 
Hej på er alla. Jag behöver er hjälp. Jag har köpt 6 st Hunter I 20 4" på Rinkaby rör. Hur hade ni placerat dessa för att få bäst spridning? Bifogar bild. Blå fyrkant är där jag har filterbrunn och pump. Röd fyrkant är huset till klipparen. Tack på förhand
Luftbild över gräsmatta med mätningar och markeringar för bevattningsplanering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.