Snigla Snigla skrev:
Skrutt - ryggskott :cry: ... tycker synd om mig själv!
...ändå slapp du att packa och köra!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
...ändå slapp du att packa och köra!
Murphys lag eller nått .. äh inte ens företaget har ju packat!

Men det var ju en jäkla tur att det inte var lev idag/igår.. kommer ju inte nerför trappen vid ytterdörren.. :cool: jag vill ju vara med och peka var grejerna ska lastas av :)

Glad att jag hat toa inne nu! (Inför renoveringen var det en stor oro.. att få ryggproblem när man verkligen måste ta sig ut och upp/ner två trappor. för att gå på toa..varje gång..)
 
  • Älska
thomas33
  • Laddar…
Stor klocksymbol med texten "Kom i håg att ställa fram utemöblerna inatt!" överlagt på en landskapsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom-i-håg att ställa om klockan inatt..
 
  • Haha
kulle
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Kom-i-håg att ställa om klockan inatt..
Men! Jag ställer ju tillbaka utemöblerna i natt. På hösten ställer jag undan dem.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
Men! Jag ställer ju tillbaka utemöblerna i natt. På hösten ställer jag undan dem.
Haha, nu ska vi inte vara såna.. :cool:

Jag har efter 40+ år äntligen lärt mig en ”ramsa” som fungerar för att jag ska komma ihåg åt vilket håll klockan ska ställas! Sabba inte det för mig nu :seenoevil:

(Psst, mina utemöbler står kvar på samma ställe som de gjort sedan våren 2019 haha)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Trägolv som är slipat och redo för grundning, med slipmaskin och tidningar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är vi på g.. grundning av golvet kan påbörjas!

Var tvungna och slipa/torka lite innan vi kunde börja med grundningen.. (golvet var använt i ...hm ”några år” :rolleyes: utan nämnbar skurning.. vi ”skulle” ju liksom måla det..,) :cool:
 
Here it goes.. grönt e skönt ;)

Köksgolv halvfärdigt målat, grunden i vitt och grönt, med tapetserade väggar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Grundat .. och första varvet färg på g!
 
  • Gilla
Goteborg och 4 till
  • Laddar…
Golvmålningen är klar!
Nymålat grönt golv i ett rum med vita väggar och fönster sett genom en brun fönsterkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

..lager ett av golvfärgen är klar..

Nymålat glansigt grönt golv med färgroller och färgbricka vid öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

.. lager två straxt klar (maken måste ta kaffe först innan sista målningen sker, efter målningen är klar når han ju inte kaffemaskinen!)

Nymålat grönt golv i ett kök med vita skåp och en kamin till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

..lager två av golvfärgen har torkat!

Så blev det! (y):)

(lite oroande att el o snickare ska in i rummet.. innan det når full slitstyrka bara! Men det går nog bra.)
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Goteborg och 9 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Golvmålningen är klar!
[bild]
..lager ett av golvfärgen är klar..

[bild]
.. lager två straxt klar (maken måste ta kaffe först innan sista målningen sker, efter målningen är klar når han ju inte kaffemaskinen!)

[bild]

..lager två av golvfärgen har torkat!

Så blev det! (y):)

(lite oroande att el o snickare ska in i rummet.. innan det når full slitstyrka bara! Men det går nog bra.)
Men snyggt blir det!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
G gordell skrev:
Men snyggt blir det!
Tack! Riktigt spännande att vi vågade prova ”färg” på golvet ;)
 
BADRUMMET:
Idag var Mr Elektriker här och satte upp spottarna i taket.. och satte dit handdukstorken (y):D

Modern handdukstork monterad på en vägg med vita kakelplattor i ett nyligen renoverat badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerade spotlights i ett vitt badrumstak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tak med infällda spottar i ett badrum, vit kaklad vägg och en duschhuvud.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


.., inte världens bästa bilder, men inte ett lätt fotoobjekt haha :cool:

Bara glad att de är på plats nu!
 
  • Gilla
Goteborg och 4 till
  • Laddar…
En liten grej i taget, lite här och lite där .. hmm man skulle kanske ha tagit ett projekt i taget eller något liknande :thinking:;)

TVÄTTSTUGAN:
Bänken till tvättmaskin och torktumlare fastskruvad(y)

En fastskruvad bänk med mörk bänkskiva och två vita förvaringsutrymmen, med en borr ovanpå i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

..också ihopskruvad (i fler bemärkelser) :cool:

Blir lagom höjd för maskinerna! Tyvärr sker det på bekostnad av bänkyta (arbetsbänkyta iaf, förvaringsbänk funkar..), men det är de värt (y)
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
A
Hur har ni byggt bänken till tvättmaskin o torktumlare?
 
A Alfons3301 skrev:
Hur har ni byggt bänken till tvättmaskin o torktumlare?
3 st - IKEA metod stommar: 40H x 40B x 60D
(tror det var dessa https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-oeverskap-vit-60224078/ )

Som vi skruvade ihop i varandra.. satte ben på dem (vi satte 8 st ben, dvs 2 pkt inte tre, mittenskåpet fick dela benen på vardera sida) och la på en bänkskiva uppepå... som numer också är fastskruvad i skåpen (y)

Man kan välja två 60 cm breda skåp såklart.. men jag hmm....köpte fel skåp för 5 år sedan haha :whistle: ..och de har blivit stående tills nu.. och då insåg jag, efter att nu ha skruvat ihop skåp ett, att jag köpt fel storlek :oops:

..så jag fick tänka om! :thinking: ..och efter lite eftertanke är jag supernöjd med mitt felköp :cool: (dock fick jag ju köpa ett till likadant, för att det skulle bli 120cm brett) ... denna lösningen passade mycket bättre för oss (blir två ”lådor” och ett ”skåp”)
 
A
Tack! Är den fastskruvad i vägg eller golv? Risk att den ger sig iväg annars när man centrifugerar? Eller sätter man nån kant på så att tvättmaskinen inte åker ner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.