svar: Selected Exclusive


En ung gubbe från charlottenberg

Var trött på frugans inredningshärj

Han ville ta sig en öl

Se ut över en pöl

Nä du, nu kommer hon med mera färg.
 
Svar: Selected Exclusive

Denna hörnan skulle passa som handen i handsken på vårat nya trädäck som är klart vilken dag som helst
 
  • Nästan färdigbyggt trädäck i trä anslutet till ett hus, med lösa plankor och verktyg på ytan.
Hej hopp

Selected Exclusive

Vi har precis köpt en sommarstuga som vi får tillgång till nu i sommar. Först på schemat står att bygga ett trädäck på baksidan av stugan, med utsikt över skog och ängar.
Ser redan framför mig att jag står där och grillar till familj och vänner, men de ska ju inte behöva sitta på marken/golvet. Så denna hörnsoffan vore rent ut sagt perfekt.

Hoppas!!
 
SELECTED EXCLUSIVE (y)(y)(y)

År 2020 blev året som gud glömde... men vi ger oss inte. Vi håller avstånd och planerar för Svemester i sommar. Första stopp blir stugan, där vi kan sitta och blicka ut över sjön hur länge som helst. Så snart allt är över samlas hela tjocka släkten där för grill och kubb. Vi är många så soffan skulle göra sig perfekt och till och med lilla jag skulle få applåder! ;);)
 
Svar: Selected Exclusive

Detta set skulle göra vår uteplats komplett!
Vi har nyligen färdigställt det bakom garaget med båda plank och stensättning, det enda som saknas är mysfaktorn.
 
Svar: Selected Exclusive

Vi har en gjuten platta, som ligger bakom vårt hus, men det är mot solen.
så där har vi suttit på en matta, med fika, fullt krus och...mamma i den enda stolen.

Fika, njutning och fest... handlar alltså om "vem tar stolen"..
det blir oftast pest, för mamma vinner jämt, säger bara - "vill inte smutsa ned kjolen".

Göteborg skulle passa så bra, gjutet vitt&grå och alla skulle sitta bättre än mamma i den dumma stolen
så den vill vi väldigt gärna ha, ingen behöver stå, och vi kan alla njuta av den underbara solen!
 
Redigerat:
Tack för alla fina svar och motiveringar! Jag kan se att många riktigt längtar efter de ljumma sommarkvällarna som vi väl alla hoppas ska komma snart. Det ska njutas och mysas, fikas och festas. Det kan vi väl alla unna oss det här året som inte riktigt blivit som vi tänkt oss. Vinnaren är utsedd, det blir @tommib som får njuta av nya utemöbler i sommar. Grattis tommib säger vi och hoppas ni kommer bättre överens om andra saker, nu kan ni lägga detta bakom er!
 
  • Gilla
Hedax och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.