Jag har febrilt försökt hitta en ersättare för denna platskåpa till tilluftsvrentilationen som sitter i golvet under elementet. Men jag vet inte exakt vad denna modell kan heta. Den behöver inte se ut som denna. Bara den uppfyller samma funktion och som kanske dessutom är snyggare . Någon som är kunnig och kan hjälpa till?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,
Johan

Vit halvmondeformad platskåpa vid hål i golv bredvid radiator, behöver ersättare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit platskåpa för tilluftsvventilation nära element på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit platskåpa för tilluft under element på ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ventilationsfirmor kallar dessa för golvdon. Just den där modellen kallades förr i dagligt tal för elefantfötter. Hittade någon bild på en liknande med tyvärr ingen till försäljning. Googla på golvdon så hittar du nog något modernare.
 
onlyj onlyj skrev:
Jag har febrilt försökt hitta en ersättare för denna platskåpa till tilluftsvrentilationen som sitter i golvet under elementet. Men jag vet inte exakt vad denna modell kan heta. Den behöver inte se ut som denna. Bara den uppfyller samma funktion och som kanske dessutom är snyggare . Någon som är kunnig och kan hjälpa till?

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,
Johan

[bild] [bild] [bild]
Sorry gammalt inlägg sonen har samma lösning och vill fixa till det. Hittade du någon bra lösning?
 
Hittar ni inte någon lämplig ersättare så är det ju något som är väldigt enkelt att konstruera med valfri 3D-skrivare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.