Tja, 510 kvm..... Nybyggt -02 :p
 
OLHA skrev:
Tja, 510 kvm.....  Nybyggt -02  :p
Slottet var inte till salu, eller? ;)

mvh
David
 
Porkboy skrev:
66(.6) kvadrat hårdrock!
Generöst för 1 när 2+2 bor i genomsnitt på ca 150m2 ;)
Ska dom bo som du så behöver dom 264m2 ;D
Lycka till med huset!
gaia
 
146 m2
ett plan
6 rok
 
Ca 157 kvm, när öv är färdig, kakel 0 klinkers i badrummet fogas as we speak. :)
 
Vi bor i ett Hjältevadshus - Björken med inredd övervåning. Ca 170 kvm fördelat på 6 rum + kök, 2 badrum, bastu och 1 förråd/klädkammare. Vi är 2 vuxna och 2 barn.
 
gaia skrev:
Generöst för 1 när 2+2 bor i genomsnitt på ca 150m2 ;)
Ska dom bo som du så behöver dom 264m2 ;D
Lycka till med huset!
gaia
Tack så mycket!
Nu känns det genast bättre :D
 
182 m2 i två plan + garage.
 
yonna skrev:
Är jag verkligen så unik som vill bygga mig ett hus på ca 100 kvm .

Då e jag det oxå ;)
Vårat blir 120kvm på 1 1/5 plan.
 
Vi bygger ca 210kvm, en och en halvplans i vinkel. Skall bli så underbart med en hel del utrymmen ;D

Men som sagt, det skall städas. men jag städar hellre 210 kvm med utrymme än 128kvm där man har så trång att man inte får plats och få undan grejerna ;)
 
Vi har nyss byggt ett 1-planshus på 160 kvm, fördelat på 3 sovrum, kontor, 2 badrum, kök och vardagsrum. huset ligger i vinkel. Vi är 2 vuxna och 2 barn. Det vi gjorde också var att dra ut vatten och avlopp till garaget för att i framtiden kunna göra ett rum och toalett där. Garaget är på 50kvm.
 
Vi bygger ca 70 kvm plus loft på ca 30 kvm. Två personer. Känns jättelyxigt efter diverse lägenheter på mellan 30 och 40 kvm. Räcker pengarna sen till dubbelgarage så blir det ju superlyxigt!
 
Vårt första hus var c:a 270 kvm + 40 kvm garage. Vårt andra hus är c:a 230 kvm. Vårt nästa bygge blir antagligen 66+44+10 kvm. Skulle gissa att vårt fjärde blir en friggebod eller ett utedass.

mvh
David
 
Vi siktade först på en 300 kvm men nu landar vi nog runt 200-230 kvm. Det blir så jädra mycket städ annars, liksom dollares. Kommer dock ha kontor hemma.
 
Vi landar förhoppningsvis på en 150 kvm + ett fristående utrymme på 30 för lek-/sportaktiviteter.

Janne
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.