A
Hej

Vore mycket tacksam för förslag/tips - då jag behöver finansiera ett
dödsbo - arvsstrid genom att hyra ut huset.

Jag har tidigare hyrt ut mitt hus via Blocket, seriöst med kontrakt och allt, men
Blocket tycker jag inte längre är bra - för enl koll med Blocket tvingas man
ansluta sig till Quasa som är ett privat bostadsuthyrningsföretag med egna villkor.

Jag undrar vilka sajter som ni hyr ut era bostäder på, där du själv kan
bestämma över dina egna kontrakt (tex korttidsuthyrning under 9 mån) då
jag inte vill ansluta mig till sajter där de bestämmer man måste minst hyra
ut 1 år och så tar de procent av din hyra som kommisssion..

tack på förhand

Ann
 
Kika in på stugnet.se. Har hyrt semesterhus i Skåne via den sajten.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Jag hyrde ut en lägenhet via Blocket för en månad sedan och det va inga problem alls och inget krav att hyra ut via Quasa... Skrev ett eget kontrakt med hyresgästen det funkar alldeles utmärkt. Har även hyrt ut en hel del korttid via airBnb och tyder det är utmärkt också.

MVH

Daggen
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Daggen84 Daggen84 skrev:
Jag hyrde ut en lägenhet via Blocket för en månad sedan och det va inga problem alls och inget krav att hyra ut via Quasa... Skrev ett eget kontrakt med hyresgästen det funkar alldeles utmärkt. Har även hyrt ut en hel del korttid via airBnb och tyder det är utmärkt också.

MVH

Daggen
Jag är glad att du svarade - jag har en dödsbostrid jag måste snarast finansiera avs min
döda pappa - och min tvilling som tömt hans konton etc!
Du det var supersnällt att du svarade. Jag är en seriös civilekonom med kontrakt och allt, som
äger mitt hus - men när jag knappade in mina uppgifter på Blocket - så är det på Qasas sajt - dvs
jag måste legitimera mig och annat och jag kan inte få valfria folk som söker som förr i tiden, utan
det är endast intressenter som loggat in på Qasas sajt. Jag har hyrt ut flertal ggr förut via Blocket
via eget kontrakt och allt, - men nu tvingas man skriva ett kontrakt online på Qasas hemsida.
Jag ringde även Blocket om detta - jag är mycket tacksam att du svarade - men du menar du kan
skriva ditt egna kontrakt (jag brukar skriva på kor tid) utan att du tvingas skriva kontraktet onlilne
på Quasa?) Hur jag än gjorde - så tvingades jag knappa in mina husuppgifter på
Qasas hemsida.
 
Ja det va inga problem att hyra ut lägenheten med eget kontrakt. Tittar man på Blockets annonser kan man även se att långt ifrån alla är anslutna till Qasa.

MVH

Daggen
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Daggen84 Daggen84 skrev:
Ja det va inga problem att hyra ut lägenheten med eget kontrakt. Tittar man på Blockets annonser kan man även se att långt ifrån alla är anslutna till Qasa.

MVH

Daggen
tack ska kolla med dem. airbnb bra håller med.
 
dom försöker nog bara sälja tjänster att skriva kontrakt etc?
Skärmklipp av tjänster för att hyra ut bostad med priser och funktioner från Blockets dotterbolag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.