Vi har precis fått ett Epoq kök levererat, alla skåpen har klick stomme. Dvs man slår ihop delarna med en typ av snabbfäste. Tyvärr var en del lite lutande så stommen blev sned. För att kunna lossa stommens delar behöver man ett litet specialverktyg som Epoq kallar quick joint release tror jag. Detta viktiga verktyg som endast kostar 24:- och får rum i ett större kuvert har de glömt att lägga i vår leverans!! Nu har jag ringt åtskilliga samtal till Epoq som inte kan( eller vill) lösa detta snabbare än leverans om två veckor. Köksbygget står still och eftersom vi tagit två veckor semester och har rörmokare och elektriker inbokade till nästa vecka är det panik!!!. Är det nån som har ett sånt verktyg liggande efter tidigare Epoq kök bygge och kan tänkas sälja det? Jag betalar självklart för verktyget och frakten. Mvh
 
  • Illustration av ett specialverktyg för montering av Epoq köksskåp, kallad quick joint release.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, det är det systemet. Vi får försöka lite försiktigt med nåt annat verktyg.
 
Du skulle kunna testa med ett längre och lite grövre buntband som passar någorlunda tight i hålet. Jag har för mig att de verktyg jag har testat med på mässor är plana, men på din ritning ser det lite triangelformat ut, förmodligen för att passa tightare i profilen. Det verktyget gör är att trycka tillbaka fjädern så den släpper.
Illustration av ett triangelformat verktyg som passar i ett profilerat hål, för att trycka tillbaka en fjäder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tycker dock det är konstigt att stommarna blev sneda vid montering, det talar för produktionsfel. Det finns ingen justermån i klicket utan det ska hamna rätt när det låser.
 
  • Gilla
Vickan F
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.