Halloj, vill först säga att jag hitta ingen lämplig forumdel att posta detta i. Mod får flytta om det ej passar in här.

ska lägga stenplattor tänkte jag. Då när vi köpte huset 2016 så hade förra ägaren precis rivit ”farstukvisten” och byggt en stor altan som sträcker sig längs hela långsidan på huset istället. Och därmed så blev altanen bredare och man går idag på gräsmattan in till entrén.

nu har jag ledsnat då dels ser det ut som skit att man trampar upp en Stig i gräsmattan och så tar man med sig smuts in i huset hela tiden.

Tänkte kolla lite med er om tips på hur jag ska dra själva ”gången”. Kika bilden så ser ni lite hur det ser ut. Har stegat upp lite och det är cirka 18-20 meter ut till uppfarten.

Ska jag dra gången precis bredvid altanen eller där ”stigen” är idag? Så det blir gräsmatta på båda sidorna av gången?
 
  • Husets långsida med en stor altan och en trampad stig i gräsmattan som leder till en uppfart, med hjulbår och cykel synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Praktiskt och lättskött blir det om du har gången intill altanen. Men jag tycker det blir snyggare att ha den i mitten.

Däremot hade jag nog inte haft gräsmatta mellan gången och altanen utan kanske någon typ av grov makadam och lite krukor med blommor i. Då blir det både snyggt och lättskött.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Praktiskt och lättskött blir det om du har gången intill altanen. Men jag tycker det blir snyggare att ha den i mitten.

Däremot hade jag nog inte haft gräsmatta mellan gången och altanen utan kanske någon typ av grov makadam och lite krukor med blommor i. Då blir det både snyggt och lättskött.

Ja ungefär så jag tänkte också :)
Sen har jag funderat på hur jag ska dra själva gången i ”svängen” ut ifrån altanen. Om jag ska dra den 90 grader eller göra en mjuk sväng utåt.
 
Jag tror 90 grader blir bra. Har du gången rak hela vägen så finns det ingen anledning till en mjuk sväng där.
 
G-83 G-83 skrev:
Jag tror 90 grader blir bra. Har du gången rak hela vägen så finns det ingen anledning till en mjuk sväng där.
helt glömt bort att visa men såhär blev det !
 
  • Nybyggd veranda på röd husfasad med vita kantlister och nyanlagd gångväg med vita stenplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
G-83 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.