Hej
Jag har sneglat lite på en åttaformad pool från yapool som finns i tyskland, jag slänger ut frågan här om det möjligtvis finns någon här som har någon erfarenhet av det företaget eller något annat företag i tyskland för den delen?
Då tänker jag närmast på leveranskostnader med mera, för priserna jag sett där verkar ligga en bit under samma alternativ här i Sverige.
ps den jag tittat på är en 7,25 * 4.60 djup 1.50
 
D daniel1143 skrev:
Hej
Jag har sneglat lite på en åttaformad pool från yapool som finns i tyskland, jag slänger ut frågan här om det möjligtvis finns någon här som har någon erfarenhet av det företaget eller något annat företag i tyskland för den delen?
Då tänker jag närmast på leveranskostnader med mera, för priserna jag sett där verkar ligga en bit under samma alternativ här i Sverige.
ps den jag tittat på är en 7,25 * 4.60 djup 1.50
Har du inga länkar?
 
Även jag har kollat lite på en sådan pool och har för mig jag läste något om runt 60 euro för leverans till Sverige.
 
Jag köpte en speckpump samt alla rör, slangar, ventiler, böjar etc därifrån 2015.
Inga problem med leverans. Frakten var nog kring 1000sekiner. Typ en el halv pallplats på en lastbil.
 
Okej de låter ju lovande, då blir det nog en beställning på poolen i höst
 
Ja de kan man jag har kollat beskrivningen dem har på hemsidan, och modellen är självbärande när det gäller 130 djup. Den med 150 djup ska grävas ner 1/3 tror jag
 
Ja de är därför jag kollar här ute, men de är ju onekligen en del folk här som har handlat med dem, och dem verkar nöjda
 
Läser man så verkar det ju faktiskt vara så att liner är tjockare där än motsvarande av en del som säljs i Sverige.
 
Ja jag på också märke till det ola jag sett rätt så är det 0.8 mm liner till poolpaketet och tittar man på recensionerna från tyska kunder så verkar dem vara nöjda
 
D daniel1143 skrev:
Okej de låter ju lovande, då blir det nog en beställning på poolen i höst
Hur har det gått?
 
Ja vore kul att veta hur allting gått. Ligger i startgropen själv för att beställa från Tyskland just nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.