Det där var intressant, Erik! Tänk om det är så enkelt. Du menar alltså drivningsreglaget? Man tycker ju att antingen är drivningen av eller på.
 
Frågade återförsäljaren om jag fick byta klippare. Som tur var gick det bra. Numera är jag stolt ägare till en Honda 537VYE, värstingmodellen med stora hondamotorn på 190cc. Är helt lyrisk, tveklöst den bästa klipparen jag haft. Har allt - största uppsamlaren på marknaden (?) på 88 l, bästa motorn som klarar "allt", dubbla mulcherknivar, knivurkoppling samt variabel hastighet. Och, den är inte långsam! Hatten av för Honda!
 
  • Gilla
Alko
  • Laddar…
Gammal tråd men lägger till att vår nya Klippo Excelent SH driver i 4,5 km/h. Vi har några stycken ganska små gräsmattor och då känns detta lite fort pga mycket vändningar men är nog lagom fart ifall det är mycket rakt fram.

Ifall någon vet hur jag kan minska hastigheten så vore jag väldigt tacksam. Nu har jag slutat använda den istället och det är ju inte meningen.
 
Hade samma "problem" på min Klippo. Finns en drevsats att köpa som sänker hastigheten till mera lagom.
 
  • Gilla
Luftskeppet
  • Laddar…
Hej,

Tack för bra och snabbt svar. Vet du var jag kan köpa en sådan och vad den heter?
 
Sök efter detta. Hittade förpackningen ;)
 
  • Förpackning för "KLIPPO SPEED REDUCTION KIT" med artikelnummer och streckkod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luftskeppet
  • Laddar…
Gud vad bra, stort tack!
 
Man kan ju också justera varvtalet på armen på till gasspjället. Ger rätt stor skillnad i fart.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Jag plockar upp denna tråd i år igen.
Jag är på g med ny gräsklippare och tänker att Sthil har gjort bra grejer förr... är det någon som har erfarenhet av hur deras motorgräsklippare funkar?
Enligt deras hemsida ska deras rm 4 rt göra 4.9 km/h
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.