Hej
Är på jakt efter en tryckluftsdriven spikpistol som helst klarar 90mm spik. Allt är av intresse!
Mvh Erik
 
  • Gilla
BlackRaven
  • Laddar…
Ok låter intressant. Va menas med huggen skalle? Halv/d-skalle?
 
E
Dom flesta rakbandade spikpistolerna som är typ 34grader har halv skalle på spiken. Ser Fördjävligt ut på panel men spelar såklart inte någon roll på typ rote eller stomme. Medan rundbandad ser handspikad ut
 
21 och 25gr plastbandad har också hel skalle.

För 34gr finns det spik med offset på skallen.
 
B konunge87 skrev:
Hej
Är på jakt efter en tryckluftsdriven spikpistol som helst klarar 90mm spik. Allt är av intresse!
Mvh Erik
B konunge87 skrev:
Hej
Är på jakt efter en tryckluftsdriven spikpistol som helst klarar 90mm spik. Allt är av intresse!
Mvh Erik
Jag har en MAX HN25C. Den tar inte så lång spik men tänkte jag svarar ändå om det skulle va intressant. /Rebecka
 
  • MAX HN25C spikpistol med begränsad spiklängd, placerad på en röd bärlåda på ett betonggolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BlackRaven BlackRaven skrev:
Jag har en MAX HN25C. Den tar inte så lång spik men tänkte jag svarar ändå om det skulle va intressant. /Rebecka
Tänk på att den kräver en högtryckskompressor. Ruskigt trevlig att jobba med men kompressorn kostar som två njurar. :(
 
  • Gilla
BlackRaven
  • Laddar…
Jo, därför jag tänkte sälja den. Har bara en liten kompressor.
 
BlackRaven BlackRaven skrev:
Jag har en MAX HN25C. Den tar inte så lång spik men tänkte jag svarar ändå om det skulle va intressant. /Rebecka
Tänkt pris?
 
  • Gilla
BlackRaven
  • Laddar…
B konunge87 skrev:
Tänkt pris?
1000kr?
 
R Robert-san01 skrev:
Tänk på att den kräver en högtryckskompressor. Ruskigt trevlig att jobba med men kompressorn kostar som två njurar. :(
Vad krävs det för tryck? räcker inte 6 bar vid pistolen?
 
Nej, det är en högtryckspistol. Runt 20 bar bör du ha. Men inte för att förstöra nån affär så är det ju en betongspikpistol, inte många som har nytta av en sån.
 
  • Gilla
BlackRaven och 2 till
  • Laddar…
B Brandingenjör87 skrev:
Hej
Är på jakt efter en tryckluftsdriven spikpistol som helst klarar 90mm spik. Allt är av intresse!
Mvh Erik
Hej
Har en Hitachi 2-1/2 inch, Finish Nailer NT 65M2, köpte den i våras, har använt den 3 ggr, 10 dyckert max. Tror jag betalade drygt 2000 för den, är det av intresse svara med ett skäligt bud.
MVH Leif Karlsson
 
  • Verktygslåda med spikpistol och instruktionsmanual, på märkt betonggolv, datumstämpel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kravet för tre år sedan var 90 mm spik och den här klarar 65 mm dyckert. Vad säger @Brandingenjör87 börjar du bli desperat nog nu att pruta lite på kraven?
 
  • Haha
kniv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.