Som ni ser på den till vänster så lyckades jag inget vidare.
Behöver få upp hålen ca 1mm för att montera den som jag behöver, förslag på hur utan att knäcka loss bitar precis när borren går igenom ?
 
  • Två plastdetaljer med borrade hål, den ena med skadade kanter runt hålen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hög hastighet och trycka lite. Ev backa borren det sista. Men varför inte andvända lite mindre skruv?
 
Inte helt enkelt att fixa detta. Kan du inte välja en mindre skruv som passar i bef. hål.
 
Det ska gå en m4 skruv med ögla för upphängning men på insidan vill jag låsa med denna
Metallhylsa med invändig gängning hålls mellan fingrar, diskuteras för fastsättning i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men den blir för hög så den går strax ovanför kontakten mot lampan så ville få ner den och därmed öppna upp så halsen kan vila emot keramiken istället.

Jag provade med m3 gängad skruv innan men det var alldeles för litet och pilligt att försöka låsa med muttrar på insidan
 
Slipa upp hålet med slipstift.
 
G Guson skrev:
Slipa upp hålet med slipstift.
Har mer eller mindre aldrig använt dom förut, vilket material sånt kornstorlek skulle du rek?
 
Hålen är små så du får ta det som finns i kornstorlek och passande diameter. Metallstift lär inte funka till att slipa i keramiken.
 
G Guson skrev:
Hålen är små så du får ta det som finns i kornstorlek och passande diameter. Metallstift lär inte funka till att slipa i keramiken.
Ok tack jag ska prova
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.