Måste jag köra med målartvätt och/eller slipa innertaket innan jag målar det eller finns det någon bra grund som fäster bra ändå?

Innertaket är nog målat senast slutet på 80 talet.

Bifogar lite bilder Ett gammalt innertak med synliga smutsfläckar och en trälist som behöver renovering före målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt innertak med fläckar och smuts som behöver rengöras eller slipas innan målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skulle tvättat med sånt medel som inte behöver eftersköljas.
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Risken är att de svarta fläckarna slår igenom en takfärg, om dununge tvättar bort dem. Eller spärrmålar över dom först:)
 
I Interista88 skrev:
Risken är att de svarta fläckarna slår igenom en takfärg, om dununge tvättar bort dem. Eller spärrmålar över dom först:)
Tack.
Kan köpa lite spärrfärg och måla på de ställena där det är lite svarta fläckar?
 
Japp, finns i sprayburk också om det inte är mycket fläckar
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Sådär då var det grundat med isolerfärg ett lager och det ser ut att ha täckt väldigt bra!

Imorgon blir det målning med vanlig takfärg ovanpå.

Inte optimalt för nacken
 
Vi målare har en kudde man kan spänna fast baki nacken. Dock sällan nån använder den:rofl:
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
I Interista88 skrev:
Vi målare har en kudde man kan spänna fast baki nacken. Dock sällan nån använder den:rofl:
Aha kan tänka mig att det blir bra nackmuskler iaf om man hålls med detta som arbete :D
 
Det är nu målat och klart.

Blev målartvätt i taket sedan spärrfärg som grund och sedan två strykningar takfärg.

Nyrenoverat rum med nymålat tak och väggar, renoveringsmaterial synligt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fint som snus(y)
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.