Jag va och jobbade i ett hus i höstas som hade balkong från badrummet, och måste säga att jag blev väldigt inspirerad av det huset.

För det första så hade dom ett gigantiskt badrum, va säkert >25m² :surprised:
I detta jättebadrum fanns jacuzzi, duch och kanske min favoit, bastu! Och det är nog till basutn som just balkongen kommer till nytta. Vill man bara ha ljust och luftigt så kan man ju sätta in stora fönster, men när man bastat och kan gå ut och sätta sig på balkongen, det tror jag är en höjdare. (Att det var världens sjöutsikt från balkongen gjorde ju inte saken sämre ;))

Blev som sagt mycket inspirerad av detta, och får nog bygga balkong fån badrummet i mitt nästa hus ( får bli många hus om jag ska få igenom mina drömmar ::))
 
Bastu + balkong eller bastu + altan är en vanlig lösning, uppskattad och uppfriskande. Badrum + balkong har samma funktion. Din idé är bra! Om du dessutom har klädvården i anslutning, kan balkongen användas även till annat än filosofera och svalka sig.
 
tina.m skrev:
"Elof" du som byggde ett hus med balkongen, du har möjligtvis inga bilder att dela med dig av?
Tyvärr va inte huset mitt, vara bara där på jobb och byggde ett kök, men jag hade inte tackat nej till det ;)

Lycka till med huset!
 
Hejsan!

Jag bor i ett hus med badrum och tvättstuga på ovanvåningen och med balkong i direkt anslutning till detta! Det är kanon tycker jag! :) Det är inte så stort, tvättstugan 2,5 x 2 meter och badrummet ungefär lika stort!

Dels så får man in mycket ljus från det stora förnstret i balkongdörren och det är så bra att kunna hänga ut saker på vädring!!! Stå med balkongdörren öppen när man stryker och manglar och det är sol och skönt ute!!! :cool:

En stor fördel är oxå att det inte blir så fuktigt i badrummet när alla har duschat och badat - bara öppna och vädra!! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.