Min gamla Wolf-Garten åkgräsklippare beslutade sig idag för att den hade klippt färdigt, och det med besked. Det rasslade till och sedan va den tvärdöd. Blev lagom förvånad när jag insåg att det som gjorde att den tvärdött och läckte olja var en rejäl spricka i motorn. Såg ut som den blivit skjuten.

Men!

Då får man ju chansen att minst sagt olägligt sänka pengar i en ny....

Så, vad skall man köpa? Max 30000kr. Drygt 3500-4000kvm som skall klippas. Största delen lättklippt planmark. Husqvarna? MTD? John Deere?

Självklart vill jag ha så mycket kvalitet för pengarna. Gärna helsvetsad. (Givetvis finns en Automower 430x i bakhuvudet).
 
C
Har du någon del av tomten som inte går att klippa med robot?
I så fall skulle jag helt klart välja automowern.
 
Stora merparten av tomten kan jag köra robot på. Är väl drygt 1000kvm som inte går med robot.
 
A
Går väl att bara byta motorn om du är nöjd i övrigt med den gamla klipparen,roligare med nytt iof :)
 
Handyman 1 skrev:
Går väl att bara byta motorn om du är nöjd i övrigt med den gamla klipparen,roligare med nytt iof :)
Förvisso är jag inte speciellt nöjd med den gamla, men insåg att det blir det absolut billigaste, så får helt enkelt köra på det.
Blir att byta till en Loncin SE-LC1P96F. 608cc 16hk borde få den att klippa igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.