Tjena. Har en clipper 1200 som får felkod 23.
Har fått felkod 23 tidigare och då var det en kabel som jag glömt sätta dit på kretskortet.
Nu är det inte det..
När jag trycker på hem eller start så snurrar den bara ena hjulet nån sekund för att sedan stanna. Någon som har varit med om liknande eller har nån tes om vad det kan vara?! Just nu ligger den illa till då humöret börjar tryta och kanske kommer det en yxa el liknande igenom den snart. Så snabba svar önskas. Glad påsk// Greven
 
Hej,
Det låter som ena hjul(driv) motorn som inte snurrar är trasig tyvärr. Jag har sätt att robotgarden.se säljer begagnad så kan var värt att kontakta eller beställa online från de

Hoppas du hittar en lösning
 
Jimmy RG Jimmy RG skrev:
Hej,
Det låter som ena hjul(driv) motorn som inte snurrar är trasig tyvärr. Jag har sätt att robotgarden.se säljer begagnad så kan var värt att kontakta eller beställa online från de

Hoppas du hittar en lösning
Tack. Har 2st clipper 1200 så kan ju alltid köra uteslutningsmetoden. Men så bökigt att öppna upp då kabeln från skalet är så kort. Alt. Byta höger till vänster.
 
  • Gilla
Jimmy RG
  • Laddar…
Jimmy RG Jimmy RG skrev:
Hej,
Det låter som ena hjul(driv) motorn som inte snurrar är trasig tyvärr. Jag har sätt att robotgarden.se säljer begagnad så kan var värt att kontakta eller beställa online från de

Hoppas du hittar en lösning
Hej Jimmy. Tror du har rätt i att det kan vara motor till höger drivning som är kass.Klipparen går direkt till höger ut från laddstation.Inget felmeddelande kommer. Tack för tipset.Nu börjar reparation.//Arvid
 
  • Gilla
Jimmy RG
  • Laddar…
Jag öppnade upp min klippare och kopplade väck hjulsensorn och upptäckte då att 2 stift hade åkt upp en bit i kopplingsplinten. Tryckte ner dessa och simsalabim, den fungerar igen. Kolla detta innan du beställer ny motor! Mvh Greven
 
  • Gilla
Jimmy RG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.