Mac_attack
Hej!

Efter att rörmokaren har varit hos oss för stambyte så har rören börjat ge ifrån sig ett tydlig missljud som inte fanns innan. Låter "metalliskt" och "knarrande", som att någon drar åt en rejäl bult.

Vad kan det bero på? Hur åtgärdas det?

Ljudet är i början och slutet av bifogat klipp, kommer ungefär i 10-sekunders intervaller.

Nyinstallerade kopparledningar och äldre rör med påmonterade fästen vid en stambytesrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur har det gått med knarrandet? Kan det vara från en patronbackventil? Jag tänker mig att flödet ändras för att någon stänger en kran kanske och att det dp blir en svängning i flödet som får backventilen att vibrera.
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
D dangu skrev:
Hur har det gått med knarrandet? Kan det vara från en patronbackventil? Jag tänker mig att flödet ändras för att någon stänger en kran kanske och att det dp blir en svängning i flödet som får backventilen att vibrera.
Det har löst sig! Stämmer att ventilen strulade. För dåligt insatt i vad en "patronbackventil" är eller om det är en sådan vi har, men kan stämma att det var en sådan som ställde till det.
 
  • Gilla
dangu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.