Pooldäck ska på plats och frågan är hur mycket jag ska gräva ur (grävare) slänten. Antingen a) gräver jag ur lite extra och får pooldäcket i nivå med marken vid husgrunden eller så b) gräver jag måttligt och får pooldäcket i nivå med fasadens underkant. Det är kanske 40-50 cm skillnad.

Har försökt göra bilder i paint på hur jag menar :rofl:

  • Fördelarna med lägre är att jag kommer åt fönstrena som dock bara är brädförråd för tillfället.

  • Fördelarna med högre är att man kommer upp lite från marken och inte behöver lika högt staket. Jag kanske också får utrymme att ställa pump och värmeanläggning under själva däcket.

Men det finns säkert aspekter jag inte tänker på?! Hojta gärna till med tankar och idéer åt mig, snart går skopan i marken!
 
  • Digitalt redigerad bild visar två alternativa höjder för ett pooldäck vid en husgavel, inritade i paint.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på en trädgård med ett hus, där en röd linje markerar två potentiella höjdnivåer för ett framtida pooldäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hus med sluttande trädgård där marken kan grävas ur för ett pooldäck, antingen vid husgrunden eller under fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slänt vid hus med markerad yta för pooldäck, med verktyg och material på gräsmattan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hammarman skrev:
Pooldäck ska på plats och frågan är hur mycket jag ska gräva ur (grävare) slänten. Antingen a) gräver jag ur lite extra och får pooldäcket i nivå med marken vid husgrunden eller så b) gräver jag måttligt och får pooldäcket i nivå med fasadens underkant. Det är kanske 40-50 cm skillnad.

Har försökt göra bilder i paint på hur jag menar :rofl:

  • Fördelarna med lägre är att jag kommer åt fönstrena som dock bara är brädförråd för tillfället.

  • Fördelarna med högre är att man kommer upp lite från marken och inte behöver lika högt staket. Jag kanske också får utrymme att ställa pump och värmeanläggning under själva däcket.

Men det finns säkert aspekter jag inte tänker på?! Hojta gärna till med tankar och idéer åt mig, snart går skopan i marken!
Snyggare, enklare och billigare att ha det i höjd med innergolv/fasad.

Gör ljusschakt för fönstren om du vill ha kvar dessa.
 
  • Gilla
Hammarman
  • Laddar…
Lite stickspår men ljusschackt finns det nåt prisvärt material som går att få på isf?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.