L lakman skrev:
Fattar, då kanske det är helt rätt för dig.
Jag hade nog inrett klädkammaren med praktiska lösningar, platsbyggd klädförvaring etc som en walk in closet och skåp längst upp för allmän bråte som man inte vill se, typ färgburkar och sånt.
Men det blir ju lite mer pill och förmodligen mer jobb och mer planering än att köpa färdiga pax garderober som redan har praktiska förvaringslösningar med lådor för olika funktioner etc.
Det som är bra med din senaste skiss är ju att du på sätt och vis får kvar klädkammarens funktion där man kan ställa in grejer om du har ett eller två öppna skåp (med dörrar såklart) från hallsidan.
Ja det är en jätte bra ide. Platsbyggd inredning i klädkammaren hade nog lyft klädkammaren mycket.
Men hur hade du gjort med garderoberna som är i hallen idag? Och skulle du hoppat över att ha garderober i sovrummet?
 
L
mrerik mrerik skrev:
Ja det är en jätte bra ide. Platsbyggd inredning i klädkammaren hade nog lyft klädkammaren mycket.
Men hur hade du gjort med garderoberna som är i hallen idag? Och skulle du hoppat över att ha garderober i sovrummet?

Precis,
en snyggt inredd walk in closet med snygg inredning, kanske infälld belysning etc gör nog mycket också för en ev framtida försäljning, mer än att göra om det till 4 garderober. Är mer jobb men om man som jag tycker att det är kul är det ju en trevlig sits.

Ang garderober i sovrummet och om du tycker att det är viktigt hade jag isåfall övervägt att flytta dörren till sovrumssidan för att på så sätt få klädförvaringen från det hållet.
Men det kan också vara lite onödigt jobb, kan fungera lika bra att ha som det är nu där det är access mellan sovrum och badrum. Så har jag haft i en tidigare lägenhet och det fungerade mycket bra. Och isåfall komplettera med en lite större byrå i sovrummet för underkläder, tshirts etc.

Hallgarderoberna är bra som dom är nu tycker jag, perfekt för ytterkläder som inte används lika mkt så inte absolut allt behöver hänga på hatthyllan och det ena skåpet som linneskåp/handdukar etc som det är ritat på originalritningen.
 
L lakman skrev:
Precis,
en snyggt inredd walk in closet med snygg inredning, kanske infälld belysning etc gör nog mycket också för en ev framtida försäljning, mer än att göra om det till 4 garderober. Är mer jobb men om man som jag tycker att det är kul är det ju en trevlig sits.

Ang garderober i sovrummet och om du tycker att det är viktigt hade jag isåfall övervägt att flytta dörren till sovrumssidan för att på så sätt få klädförvaringen från det hållet.
Men det kan också vara lite onödigt jobb, kan fungera lika bra att ha som det är nu där det är access mellan sovrum och badrum. Så har jag haft i en tidigare lägenhet och det fungerade mycket bra. Och isåfall komplettera med en lite större byrå i sovrummet för underkläder, tshirts etc.

Hallgarderoberna är bra som dom är nu tycker jag, perfekt för ytterkläder som inte används lika mkt så inte absolut allt behöver hänga på hatthyllan och det ena skåpet som linneskåp/handdukar etc som det är ritat på originalritningen.
3D-planering av ett öppet garderobssystem i ett rum utan dörrar, som upptar golvyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här kan det se ut. Fast med dörr o vägg framför.
Men ändå förlorar jag utrymme med golvet, där det man skulle kunna haft en garderob istället.
 
Nu ska ni få se på min snygga rendering.

Rendering av en garderob med belysning och en siluett av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3D-rendering av ett modernt rum med inbyggda taklampor och en figur som står vid glasväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har fortfarande inte kommit fram till ett beslut. Så behöver all hjälp jag kan få.
 
Hur mycket förvaring behöver du? Var vill du ha den? Hur vill du möblera sovrummet och vilken förvaring vill du ha där? Hur mycket pengar är du villig att lägga ned på detta? Hur händig är du? Andra kan komma med förslag, men förslagen blir bättre om du kommer med mer info.
Din rendering är ju snygg, men verkar innebära att du river all nuvarande inredning mellan hall och sovrum, för att ersätta den med fem stycken nya garderober. Räcker det för dig? Vill du göra om så mycket? (Den ser ut att kräva nytt golv i hallen.)
 
Ritning av en lägenhetsplan med mått och planerad placering av klädkammare och garderober.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vill ha så mycket förvaring som går. Men det ska fortfarande se väldigt rymligt och snyggt ut.

Klädkammaren:
Men jag har bestämt mig för att ha kvar klädkammaren. Har prata med en arkitekt och han sa att klädkammaren är väldigt populära och det är många som vill ha dem. Så det blir ny inredning där.

Garderober i hallen:
Så ska jag riva och bygga nya garderober i hallen och är det någon som har någon snygg lösning hur man skulle kunna placera dem?
2st 60cm breda står där idag.
 
Mest praktiska blir ett tomt hål med Elfa hyllsystem och kanske draperi för. Samma i klädkammaren
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Mest praktiska blir ett tomt hål med Elfa hyllsystem och kanske draperi för. Samma i klädkammaren
Gillar inte Elfa's system, För mycket metal
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.