Måste fråga hur andra hade gjort här

Vi har precis byggt ett mindre hus och fått det stomrest och tog in entreprenörer för Stomresning, VVS, Grund via hussäljaren, fick pris på VVS på 88000:-, reagerade egentligen inte så jättemycket då, tänkte att ”ja det är ju dyrt med rörläggare”, dum eller oerfaren så borde man kollat fler företag, nu bakefter har vi reagerat med tanke på antalet timmar han varit på plats, max 15 timmar, visst hustillverkaren tar 15% av dessa men det blir fortfarande 74800:- inkl moms, plus att allt material ingår i byggsatsen förutom smådelar
Jag vet inte om det går att ifråga sätta detta bakefter eller man får bara bita i det sura äpplet?

Mvh
Stefan
 
Redigerat:
15 timmar för ett helt hus låter väldigt lite oavsett storlek på huset. Vad har han gjort på plats mer exakt?
 
P patfred skrev:
15 timmar för ett helt hus låter väldigt lite oavsett storlek på huset. Vad har han gjort på plats mer exakt?
Satt vattenmätarskåp, dragit kall/varmvatten rör till kök/badrum och frånluftspanna i platta
Kopplat panna, toa, kran toa, kök, utkastare
Golvärmen och avlopp gjorde anläggarna
Matterialet kom från hustillverkaren förutom rördelarna
 
A
Hade du velat att företaget kom till dig om de gick åt 550 timmar och vill öka beloppet.
 
A
Fast pris är fast pris
 
Vid fast pris så kan du enbart kolla på om du är nöjd med jobbets slutresultat. Hur många timmar som personen varit på plats har ni avtalat om att det saknar relevans.

På samma sätt gäller om vvsaren upptäcker att du är mångmiljonär och velat ta mer betalat för jobbet...
 
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
S stle skrev:
Satt vattenmätarskåp, dragit kall/varmvatten rör till kök/badrum och frånluftspanna i platta
Kopplat panna, toa, kran toa, kök, utkastare
Golvärmen och avlopp gjorde anläggarna
Matterialet kom från hustillverkaren förutom rördelarna
Låter som mer än 15 timmars jobb om du frågar mig. Håller med övriga i tråden om fast pris men du har inte fått någon specad faktura?
 
Låter i min värld som betydligt mycket mer än 15tim arbete och som några skriver redan... fast pris är fast pris...
 
Jo det är väl så, inte mycket att göra, men tack i alla fall, ville bara få lite synpunkter

//Stefan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.