Mitt svar: Selected Exclusive

I elva somrar har vi renoverat vår stuga. Byggt två trädäck, bytt fasad, gjort om - gjort rätt (många gånger!), byggt altan, bytt tak (både inomhus och utomhus, skruvat upp solpaneler och de senaste två åren har vi byggt till. I år ska vi bara fixa litegrann sen ska vi vara L E D I G A! Det är här er fina vinst kommer in i bilden. Jag ser framför mig hur vi sitter och njuter med en kopp kaffe i handen, solhatten på huvudet, benen lite slött liggandes i soffan och solens glitter i sjön rakt framför oss.
 
¬ selected exclusive

Kämpar för fulla MUGGAR med att tvätta/slipa/impregnera den gamla hilletorps-hammocken som jag målade med helt fel färg för 7 år sedan så den är helt svart under :( mamma vill promt ha den på altanen där man ser solnedgången som bäst, men jag tycker den är för ofräsch för det på det nytjärade golvet!
Den här hade varit jättefin där i hörnet iallafall. Bättre än så kan det ju inte bli till mammas kommande pensionsreträtt!?

Finns för mycket vi vill förbättra i huset och ny soffa står tyvärr inte högst upp på prioriteringslistan.

Soliga hälsningar
Ida
 
  • Vit anka i hand framför solrosor med texten "I am profoundly sad.
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här veckan kan ni vinna nya, läckra loungemöbler från Bra Sommarmöbler till uteplatsen! Gruppen Göteborg är tillverkad i vit aluminium och har grå dynor. Klädseln i polyester är avtagbar för tvätt. Hörnsoffan är hela 222 x 222 cm och har plats för många. Den är tillverkat i moduler för enkel förvaring vid behov. Det kvadratiska bordet, 68 x 68 cm, är även det i vit aluminium och har en skiva av frostat glas.

Totalt värde: ca 10 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilket varumärke ingår loungegruppen Göteborg i?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 8 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Glöm inte se till att dina aktuella uppgifter finns på din profilsida så vinsten kan skickas hem till dig!
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.



Svar: Selected Exclusive

Härliga Göteborg - ger rum för fler,
mer känsla åt trädgården ger,
trots få kvadrat den stilen alltigenom håller,
kommer att hålla stilen även i högre ålder,
gör grannen av avund grön,
men då man bjuder på relaxkänslan så skön,
bjuder in spontant till umgänge utan krav,
erbjuda grannsämja utan skav.
 
EvaMLin
Den ingår i Selected Exclusive!

Åsså motiveringen; grannen i radhuslängan glasade in sin altan och under processen så passade grannens snickare på att skicka min (dåvarande) soffa dit pepparn växer :surprised: Skulle ju vara himla trevligt med ett soffhörn för fortsatt läsning och naturnjutning i sommar. Blir liksom inte samma sak att sitta på en trästol...
 
Svar: varumärket heter Selected Exclusive

För tre dagar sedan fick jag upp ögonen för Just den här soffan från Bra Sommarmöbler. Och dra mig baklänges. Nu har ni en tävling! Vår altan har bara ett café ord med två stolar och en solsäng. Vi har bott här i över ett år nu och läängtar efter en loungegrupp. Vi längtar efter att kunna njuta av vår altan. Och soffan är ju bara så fin!
 
Selected Exclusive

Altanen som påbörjades förra året börjar ta form. Ska ha ett skärmtak och en vägg i ena änden. Gruppen skulle passa bra att trycka ner familjen i i den ändan. Annars blir det en platsbyggd variant. Vet vilken min fru skulle föredra.
 
  • Pågående bygge av träaltan med synliga grundbalkar, täckt av lätt snö, i en trädgård, med traktor och snöklädd landskap i bakgrunden.
Svaret är Selected exklusive!

När vi inte kan sitta inne föränn huset är färdigt så får vi lov att sitta ute. I denna soffa skulle vi sitta mycket bättre i våra pauser än vad vi gör på trappen!
Rivet golv med träreglar och verktyg i ett rum under renovering. Ett hus under renovering med snötäckt tak och trädgård i vinterskrud, solljus och blå himmel.
 
Svar på frågan: Selected Exclusive

Förra året byggdes altanen och just idag ska jag montera spaljé på en del av altanen, där har vi redan nu börjat njuta av soliga dagar. Dock är tvåsits lite liten för familj och vänner. Denna skulle passa perfekt i längd och kan hålla många vänner.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Den här veckan kan ni vinna nya, läckra loungemöbler från Bra Sommarmöbler till uteplatsen! Gruppen Göteborg är tillverkad i vit aluminium och har grå dynor. Klädseln i polyester är avtagbar för tvätt. Hörnsoffan är hela 222 x 222 cm och har plats för många. Den är tillverkat i moduler för enkel förvaring vid behov. Det kvadratiska bordet, 68 x 68 cm, är även det i vit aluminium och har en skiva av frostat glas.

Totalt värde: ca 10 000 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vilket varumärke ingår loungegruppen Göteborg i?
Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 8 maj.
OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Glöm inte se till att dina aktuella uppgifter finns på din profilsida så vinsten kan skickas hem till dig!
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bra sommarmöbler. Vi tackar Bra sommarmöbler för att de sponsrar den här tävlingen.
Selected Exclusive
Den här gruppen skulle vara så fin på den nybyggda trallen hos min dotter Jessica jag önskar den till henne, och det viktigaste jag slipper få stickor och ont i rumpan varje gång jag hälsar på dom, det skulle vara så fint att få sitta mjukt och skönt och få njuta av den goda kaffe drinken som hon lovat mig nu när trallen äntligen är klar PS hon har stolar Ikea men va tusan vem vågar sitta på dom, dom kan ju fälla ihop sig själva när man minnst anar.
 
  • Brickhus med nybyggd trall och enkel utemöblering, inklusive IKEA-stolar och grill.
Redigerat:
Svaret är Selected Exclusive.

Motivering: En vinst av dessa stilrena utemöbler blir den perfekta motivationen och stratskottet på att förnya den gamla uteplatsen med ett pulpetak av kanalplast. Det ger förhoppningsvis en förlängd säsong där vi kan njuta av de härliga möblerna i både sol och regn.
 
Svar: Selected Exclusive

Nu när vi spendera vår första sommar i vårt första hus som nyblivna man och fru så skulle detta set passa perfekt på vår snart nybyggda uteplats som annars skulle eka tomt denna sommar.
 
Svaret är Selected Exclusive

Hur underbart hade det inte varit att få sjunka ner i en härligt generös soffa när altanen är färdigbyggd. Göteborg hade passat perfekt hos oss!
 
H
Svaret är: SELECTED EXCLUSIVE

Motivering:
För fyra år sedan blev jag adopterad av en familj. Jag trodde att mina dagar skulle bestå av att de tog mig på en liten tur på sjön, badade, skrattade och lite kvällsfiske.
Istället har jag använts till detta:
En flytbrygga vid sjö med oanvända trallbrädor staplade ovanpå. Flotte på sjön belamrad med fönster och byggmaterial mot en bakgrund av lugnt vatten och vass.
Snälla låt mina ägare vinna så att de kan ställa denna fina soffgrupp på mig så att jag äntligen kan användas till det som jag trodde att det skulle bli.
 
Svar: Selected Exclusive

Hade varit trevligt med utemöbler till paviljongen som blev färdig förra veckan.
 
Svar: Selected Exclusive

Denna snygga möbel skulle lyfta min altan full med vattenbord, barnpooler, Bobby Cars och diverse andra Mer eller mindre fula leksaker och ge mig någonstans att kunna njuta av sommaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.